مدیر کل ثبت احوال استان یزد بر لزوم کار کارشناسی برای رفع دغدغه‌های ازدواج جوانان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار حاضر درمحلگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدیر کل ثبت احوال استان یزد با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج در استان یزد در سال‌های اخیر و لزوم کار کارشناسی برای رفع دغدغه‌های جوانان گفت: ماموریت ثبت احوال صرفا انتشار آمار رویداد‌های حیاتی است و تحلیل داده‌ها در تخصص مسئولین فرهنگی و اجتماعی است.

محمدعلی مکرمی در دیدار با مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد افزود: در مورد کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق، تحلیل‌های کارشناسان بیانگر اینست که علاوه بر تغییر سبک زندگی، جمعیت زیاد جوانان متولد دهه ۶۰ که در دهه ۸۰ آمار ازدواج را افزایش داد در سال‌های دهه ۹۰ با کاهش جمعیت در سن ازدواج آمار این سنت الهی نیز سیر نزولی داشته و طبیعتا افزایش ازدواج، در سال‌های بعد طلاق‌های بیشتری را نیز به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل اداره ثبت احوال استان یزدگفت:سالانه ۲۵ هزار نفر از گروه جوان استان یزد به جمعیت میانسالی وارد می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود انتخاب نام‌های نیک برای نوزادان در استان یزد را نشانگر فهم بالا و درک عمیق مردم از آموزه‌های دینی دانست و گفت: انسان با القاب و نامی که بر وی میگذارند همانند سازی می‌کند و یکی از ریشه‌های دوست داشتن خود در زمان کودکی اینگونه شکل می‌گیرد، بدیهی است شخصی که خود را دوست نداشته باشد نخواهد توانست زندگی و تعاملات اجتماعی متعادلی داشته باشد.

مکرمی افزود: با توجه به گرایشات بالای مذهبی مردم دارالعباده، سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از ارکان فرهنگی استان می‌تواند از طریق منابر در فرهنگ سازی انتخاب نام موثر باشد.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در این دیدار با اشاره به لزوم استفاده دستگاه‌ها از داده‌های تولید شده در ثبت احوال اظهار داشت: یکی از کار‌های موثر ثبت احوال برای هدفمند کردن برگزیدن نام نوزادان این بوده که فضای روشنی برای انتخاب نام‌های اسلامی و ایرانی فراهم آورده بطوریکه انتخاب اسامی خارجی ممنوع شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهستانی با تاکید بر اینکه نام بعنوان بخشی از هویت هر انسانی بایستی سبب غرور شخص شود نه شرمساری افزود: دستگاه‌ها و نهاد‌هایی که به مقوله فرهنگ سازی نامگزینی می‌پردازند باید هدایت کننده مردم باشند بطوریکه نامهائی برای نوزادان انتخاب شود که اعتماد به نفس را در آن‌ها بوجود بیاورد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خاطر نشان کرد: مسائل جوانان بخصوص در زمینه ازدواج در شورا مطرح و تحلیل می‌شود و آمار ارائه شده نشان می‌دهد رفع مشکلات مربوط به ازدواج جوانان عزم جدی و مدیریت جهادی مسئولان فرهنگی و اجتماعی استان را می‌طلبد.

انتهای پیام/ی

لزوم ساماندهی مسئله ازدواج جوانان با عزم جدی و مدیریت جهادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۳:۴۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
مهمترین مشکلات که جوانان دارند بر کاری بی مسکن که الان جوانان جهرات نمی کنند ازدواج کند مسئولین دولتی فکری به حال جوانان بکنند
آخرین اخبار