معاون اول رئیس جمهور گفت: علی رغم توطئه دشمنان، ایران به برکت خون شهدا ماندگار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم «دومین جشنواره آموزشی، تحصیلی جایزه ملی ایثار» که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره ملی ایثار با حضور جوانانی همچون شما، متمایز از جشنواره‌های دیگر به لحاظ معنوی، علمی، تخصصی و فنی است.

وی در ادامه تصریح کرد: بحث ایثار نیاز همیشه ملت‌ها و کشور‌ها است و کشور ما در مقطع سختی از تاریخ با از خودگذشتگی کاری کرد کارستان و در تاریخ تا ابد ماندگار خواهد بود.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ملت ایران در جنگی ناخواسته در مقابل کشوری چون عراق قرار گرفت که از طرف بسیاری از کشور‌های دنیا از جمله شوروی سابق با دیدگاه و ایدئولوژی مختص به خود و همچنین از طرف کشور آمریکا حمایت می‌شد.

جهانگیری تاکید کرد: حمایت سایر کشور‌ها از عراق در جنگ تحمیلی سال‌ها پس از جنگ در برخی جراید نوشته و منتشر شد و ایران در این جنگ نابرابر که با فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی که از امام حسین(ع) آموخته بود در مقابل سران کفر ایستادگی کرد.

وی یادآور شد: نگاهی ساده به شرایط فعلی کشور‌های جهان و به ویژه کشور‌های منطقه، چون یمن، سوریه، پاکستان، افغانستان نشان می‌دهد که سردمداران استکبار و گروه‌های تکفیری بلایی را که آن زمان در جنگ تحمیلی می‌خواستند بر سر ایران بیاورند و نتوانستند، می‌خواهند بر سر کشور‌های فوق بیاورند.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: به برکت خون بیش از ۲۰۰ هزار شهید، هزاران جانباز و آزاده و ایثارگر، این نظام با فضل خدا از شرایط سخت کنونی عبور خواهد کرد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران، فرصت‌های مادی و معنوی بی‌نظیری را در اختیار دارد و نسل جوان و تحصیل‌کرده کشور ما در دنیا زبانزد و در کشور‌های منطقه جزء سرآمد‌ها است و همچنین ایران از نظر فارغ‌التحصیل مهندسی جزء چند کشور نخست دنیا به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: ایران، پرچمدار این مسئله است تا تولید علم و فناوری را در منطقه به رتبه اول برساند و در این میان اقتصاد دانش‌بنیان، موضوعی پراهمیت در اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

معاون اول رئیس جمهور یادآور شد: دانشجویان با استعداد ما با مسلح کردن خودشان به علم، دانش و فناوری می‌توانند کشور را با عزم و اراده ایرانی به سطوح عالی برسانند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: امور مربوط به جذب جامعه ایثارگری را در بنیاد ملی نخبگان انجام می‌دهیم و رئیس بنیاد شهید می‌تواند این موضوع را پیگیری کند تا شاهد حضور و فعالیت جامعه ایثارگری در بنیاد ملی نخبگان باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
روح شهدای انقلاب اسلامی شاد
آخرین اخبار