نماینده مرودشت گفت: ریشه حل بسیاری از مشکلات کشور در گرو اصلاح اقتصاد کشور بوده و باید با وحدت آنها را حل کنیم.

حل مشکلات کشور در گروی وحدت و همدلی استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی برومندی نماینده مردم مرودشت در نشست علنی امروز (سه شنبه، 4 اردیبهشت) مجلس شواری اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: سپاه و بسیج افتخار کشور هستند و ثابت کرده اند در همه مراحل جان بر کف در کنار مردم هستند. خدمات ارزشمند سپاه پاسداران موجب فخر همه ملت ایران بوده و آمریکا بداند سپاه در قلب ملت ایران قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه نسخه توسعه کشور و داشتن ایرانی آباد و با عظمت در گرو توجه به معلمان کشور است، افزود: همه کشورهایی که توسعه یافته اند به آموزش و پرورش توجه کرده اند و از این طریق به توسعه رسیده اند.

برومندی تصریح کرد: جا دارد اینجا سخنی از بنیانگذار جدید سنگاپور بگویم، او می‌گوید در قرن گذشته سنگاپور دچار فلاکت و بدبختی بود. فقر و بیماری و فساد و جرم در سنگاپور بیداد می‌کرد همه می‌گفتند توسعه در این شرایط ناممکن است اما من به معلمان روی آوردم. آنان نیز در فلاکت بودند. به آنان بالاترین حقوق‌ها را پرداختم و به آنها گفتم من موسسات دولتی می‌سازم و شما برای من انسان بسازید؛ لذا سنگاپور امروزه کشوری توسعه یافته تلقی می شود.

نماینده مرودشت خظاب به وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: مایه تاسف است که حقوق ناچیز و مزایای معلمان در آموزش و پرورش پرداخت نمی شود؛ بیش از یک سال مطالبه دارند و این وضعیت زیبنده نظام و آموزش و پرورش نیست؛ تا چه زمانی باید به معلمان و آموزش و پرورش بی توجهی شود؟

برومندی با بیان اینکه کشور نیاز به وحدت و همدلی دارد، مشکلات مردم انباشت شده و اقتصاد وضعیت خوبی ندارد، تصریح کرد: بیکاری مردم و خانواده ها را رنج می دهد و مردم دیگر تحمل اختلاف را ندارد از این رو حل مشکلات کشور در گرو وحدت و همدلی است.

وی گفت: آمار بیکاری، حاشیه نشینی، طلاق، اعتیاد، بچه های طلاق و غیره تکان دهنده است لذا مردم انتظار حل مشکلات را دارند؛ ریشه حل بسیاری از مشکلات کشور در گرو اصلاح سیستم و نظام بانکی و اقتصاد کشور نهفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی بیان کرد: بخش قابل ملاحظه ای از مراجعین نمایندگان را بدهکاران بانکی تشکیل می دهند لذا اصلاح این عرصه باید در دستورکار برنامه ها قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: خشکسالی به عنوان مهمترین بحران شرایط بسیار سختی را برای مردم بویژه در استان فارس و حوزه انتخابیه مرودشت رقم زده است؛ مردم حتی برای تامین آب شرب در مشکلات به سر می برند، کشاورزی به عنوان محل درآمد مردم منطقه تعطیل شده و درآمدی وجود ندارد از این رو دولت باید از طریق طرح نکاشت و بیمه محصولات کشاورزی تدبیر کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از رییس جمهور خواستار شد که برای مقابله با بحران خشکسالی دراستان فارس کمیته ویژه ای تشکیل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار