دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال ۹۷ اعلام می‌شود.

اعلام دستمزد بر مبنای کسر حق بیمه در سال ۹۷به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالکریم نباتی مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس با اشاره به صدور دستور اداری برای اعمال دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال ۹۷ گفت: این اقدام براساس تصویب نامه شورای عالی کار در خصوص تعیین حداقل دستمزد روزانه امسال انجام شده است.

وی بیان کرد: براساس این تصویب‌نامه و همچنین سایر سطوح دستمزدی، واحد‌های اجرایی سازمان تأمین‌اجتماعی سراسر کشور دستمزد مقطوع در سال ۹۷ اعمال می‌شود.

نباتی با بیان اینکه حداقل دستمزد روزانه مبنای وصول حق بیمه، بیمه‌شدگان مشمول قانون تأمین‌اجتماعی به استثناء رانندگان حمل و نقل عمومی بین شهری و فعالیت‌های دارای دستمزد مقطوع در سال ۹۷ مبلغ ۳۷۰ هزار و ۴۲۳ ریال است، افزود: سایر سطوح دستمزدی براساس آخرین دستمزد روزانه در سال ۹۶ معادل ۴ و ۱۰ دهم درصد با رقم ثابت روزانه ۲۰۸ و ۲۸ دهم ریال افزایش می‌یابد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس تصریح کرد: بر اساس تصویب نامه شورای عالی کار مقرر شده کارفرمایان مشمول قانون به کلیه کارگران اعم از دائم و موقت ماهانه مبلغ یک میلیون و ۱۰۰ هزار ریال کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار، به عنوان مزایای رفاهی و انگیزه‌ای پرداخت کنند، که کارفرمایان ذیربط باید به هنگام تنظیم صورت دستمزد و مزایا نسبت به درج مبلغ یاد شده به همراه سایر اقلام مشمول کسر حق بیمه از جمله پایه سنواتی، حق مسکن و خواروبار در ایام اشتغال را در ستون‌های مربوطه به کسر حق بیمه متعلقه و پرداخت آن به شعب تامین اجتماعی مربوط اقدام کنند.

وی افزود: حداقل مبنای پرداخت حق بیمه برای بیمه شدگان ادامه بیمه به طور اختیاری و صاحبان حرفه و مشاغل آزاد نیز در سال ۹۷ معادل ۳۷۰ هزار و ۴۲۳ ریال است، که مبنای پرداخت حق بیمه، بیمه شدگان ادامه بیمه به طور اختیاری و صاحبان حرفه و مشاغل آزاد که مبنای پرداخت حق بیمه آنان در سال ۹۶ از رقم روزانه ۹۷۷ و ۳۰۹ دهم ریال بیشتر است، مانند سایر سطوح دستمزدی معادل ۴ و ۱۰ دهم درصد با رقم ثابت ۲۰۸ و ۲۸ دهم ریال افزایش می‌یابد.

نباتی ادامه داد: تعیین نرخ دستمزد مقطوع روزانه رانندگان مشمول قانون تامین اجتماعی دستمزد مقطوع روزانه رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری معادل ۵۵۶ هزار ریال، رانندگان مینی بوس و سواری معادل ۴۴۵ هزار ریال، سایر رانندگان و رانندگان تاکسی، وانت بار و مینی بوس درون شهری معادل ۴۰۷ هزار ریال تعیین می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس با اشاره به مبنای دریافت حق بیمه کارگران ساختمانی اضافه کرد: بر اساس این مصوبه، حق بیمه کارگران ساختمانی براساس سطح مهارت اعلام شده در کارت مهارت فنی آنان و براساس دستمزد مقطوع روزانه شغل مربوطه با اعمال ضریب یک سوم، یک چهارم، یک پنجم، یک ششم و یک هفتم برابر حداقل دستمزد به ترتیب ۴۸۲ هزار، ۵۱۹ هزار، ۵۵۶ هزار، ۵۹۳ هزار و ۶۳۰ هزار ریال براساس سطح مهارت کارگران مزبور محاسبه و وصول می شود.

وی اظهار کرد: حداکثر دستمزد روزانه مشمول کسر حق‌بیمه در امسال براساس مصوبات شورای عالی تامین‌اجتماعی ۷ برابر حداقل دستمزد روزانه و معادل ۲ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۹۶۱ ریال است.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس با تاکید براینکه تمام پرداختی‌های آن دسته از مقرری بگیران بیمه بیکاری که تاریخ وقوع بیکاری آنان از تاریخ اول فروردین ۹۷ با رعایت حداقل دستمزد امسال است، گفت: پرداختی‌های آن دسته از مقرری بگیران سنوات قبل که درسال ۹۷ ادامه می‌یابد و مبلغ آن کمتر از حداقل دستمزد است امسال افزایش می‌یابد.
انتهای پیام/ت

ابلاغ دستمزد بر مبنای کسر حق بیمه در سال

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۳:۴۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
چرا حقوق هارو افزایش نمیدهید چرا