معوقات طولانی مدت بیمه تامین اجتماعی به داروخانه‌ها موجب ورشکستگی داروخانه‌ها می‌شود.

سعید نوریان نائب رئیس انجمن داروسازان فارس در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: بیمه تامین اجتماعی اکنون حدود ۸ ماه است که پرداختی به داروخانه‌ها نداشته است و تاخیر دارد.

وی ادامه داد: تامین اجتماعی به هیچ نهادی پاسخگو نیست و کار خودش را می‌کند.

نائب رئیس انجمن داروسازان فارس افزود: ما پیگیری‌های مختلفی کرده ایم و مقامات ارشد استانی نیز موضوع را پیگیری کرده اند، اما تامین اجتماعی پاسخگوی کسی نیست و مشکلاتی را برای داروخانه‌ها و مردم ایجاد کرده است.

نوریان تصریح کرد: اگر چه تاکنون داروخانه‌ها با وجود شرایط موجود فعالیت‌هایی را انجام داده اند، اما به دلیل اینکه چرخه مالی آن‌ها نمی‌چرخد، ورشکستگی و در نتیجه کمبود دارو آن‌ها را تهدید می‌کند.

وی اضافه کرد: اگر هر مشکلی در رابطه با آینده دارویی استان فارس پیش آید بیمه تامین اجتماعی باید پاسخگو باشد.

نائب رئیس انجمن داروسازان فارس بیان کرد: داروخانه‌ها به نهایت تحمل شان رسیده اند و ممکن است دست به اقداماتی بزنند که کل جامعه دچار تنش شود.

نوریان با اشاره به اینکه مساله بوجود آمده بسیار جدی است، گفت: در صورت اقدام عملی از سوی داروخانه‌ها مشکلات یکی پس از دیگری رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: بسیاری از بیماران، نیازمند دارویی خاص هستند که فراهم کردن آن مشکل است و دلیل آن هم این است که دارو‌ها به صورت نقدی و یا در مدت زمانی خیلی کوتاه به داروخانه‌ها واگذار می‌شود و بنابراین، چون داروخانه بنیه مالی ندارد نمی‌تواند این‌ها را تهیه کند و جامعه دچار بحران می‌شود.

نائب رئیس انجمن داروسازان فارس ادامه داد: تامین اجتماعی به تعهدات موجود در قرارداد منعقد شده این سازمان با داروخانه‌ها پایبند نبوده است.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط موجود مردم نیز دچار مشکل شده و می‌شوند.

انتهای پیام/ن

در پی معوقات بیمه تامین اجتماعی، داروخانه‌ها  ورشکسته می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.