دکتر محسنی بندپی گفت: ما ۸۰۰ میلیارد تومان به بیمارستان‌های دولتی بدهکار هستیم و دلیل آن هم این است که سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، منبع کافی را در اختیار بیمه‌ها قرار نداده‌اند.

دکتر انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بیمه سلامت کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ما به بیمارستان‌های دولتی ۸۰۰ میلیارد تومان بدهکاریم و ۵ یا ۶ ماه در پرداخت‌های عقب هستیم و این به دلیل این است که سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، منابع اعتباری سازمان بیمه را آن طور که باید واقعی ندیده است، به طوری که ما ۲۰۰۰ میلیارد تومان زیاد انباشته داریم. 

وی گفت: بیمه نه به لحاظ قانونی و نه اخلاقی، هیچ پولی را نمی‌تواند در جای دیگر سرمایه گذاری کند، اگر هم سهامی در اختیار بیمه است، بابت مطالباتی است که "دولت" در اختیار "بیمه" قرار داده است. هر پولی که به دست بیمه‌ها برسد، اداره کل سلامت بیمه استان‌ها مکلف است حداکثر ظرف مدت ۲ یا ۳ ساعت به بیمارستان‌ها تحویل دهد. 

وی با بیان اینکه ما حتی سهام خود را در معرض فروش قرار داده‌ایم تا پرداخت‌های به موقع‌تر و زود‌تر شود، گفت: ما برای سال ۹۳ قدم‌های خوبی برداشته‌ایم به طوری که دولت تا حد توانش در لایحه بودجه کمک کرده تا بتوانیم هم نسبت به واقعی کردن "تعرفه‌ها" و هم پرداخت به موقع اقدام کنیم، در سال ۹۳ هرکاری می‌کنیم تا بیشتر از یک ماه یا ۴۵ روز مانده نداشته باشیم. 

وی در پایان گفت: در تفاهم نامه‌ای که با "وزارت بهداشت" برای ۳ هزار میلیارد تومان امضا شده است، ۵۰۰ میلیارد تومان برای اقشار آسیب پذیر کنار گذاشته‌ایم تا پرداخت‌های آن نیز به ۲۰ درصد کاهش یابد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار