رئیس کمیسیون‌امنیت‌ملی گفت: براساس منافع ملی‌مان تصمیم‌گیری می‌کنیم و هیچگونه محدودیتی را در زمینه راهبردی موشکی نمی‌پذیریم.

هیچ گونه محدودیتی در زمینه راهبردی موشکی و سلاح‌های دیگر را نخواهیم پذیرفتعلاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به اظهارات مکرون رئیس جمهور فرانسه مبنی بر اینکه ایران باید توان موشکی خود را کاهش دهد، اظهار کرد: حرف کاملا بی‌ربطی است و ما پذیرفته‌ایم که بمب هسته‌ای در سیاست‌های راهبردی دفاعی کشور جایگاهی نداشته باشد.

وی افزود: طبق تعهدنامه بین المللی NPT و به پشتوانه فتوای مقام معظم رهبری از تحریم سلاح‌های کشتار جمعی برخوردار هستیم و بنابراین استراتژی دفاعی توان دفاعی ما منهای سلاح‌های هسته‌ای تعریف شده است.

بروجردی تصریح کرد: ایران هشت سال درگیر جنگ بی‌رحمانه تحمیلی بوده و علت وقوع این جنگ این بود که تصور می‌کردند ما توان دفاعی نداریم در نتیجه صدام با تحریک غربی ها به طمع افتاده و به ایران حمله کرد، بار دیگر اجازه نخواهیم داد که این حادثه تلخ در جمهوری اسلامی ایران تکرار شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد: ما بر اساس منافع ملی کشورمان تصمیم‌گیری می‌کنیم و هیچ گونه محدودیتی در زمینه راهبردی موشکی و سلاح‌های دیگر را نخواهیم پذیرفت؛ بنابراین اظهارات مکرون در راستای امتیاز دادن به ترامپ بوده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فشارهای کشورهای آمریکایی و اروپایی می‌تواند باعث شود تا توان ما کاهش پیدا کند خاطرنشان کرد: در قانون اساسی ایران سلطه‌پذیری و سلطه‌گری نفی شده است، لذا ما تحت هیچ شرایطی زیربار حرف آنها نخواهیم رفت.

بروجردی ادامه داد: در دوران جنگ تحمیلی دهها کشور توان نظامی، مالی و تبلیغاتی خود را علیه ایران به کار گرفتند، اما شکست‌ خوردند و بعد از گذشت بیش از دو دهه که ما به مراتب توانمندتر از دوران جنگ هستیم چنین فشاری را نخواهیم پذیرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار