وزاری خارجه گروه هفت در چارچوب مواضع خصمانه خود علیه مسکو، روسیه را عامل احتمالی مسمومیت جاسوس دوجانبه سابق روس دانستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزرای خارجه گروه هفت در نشست مشترک خود با حمایت از لندن مدعی شدند به احتمال زیاد مسکو مسئول مسمومیت «سرگئی اسکریپال»، جاسوس سابق روس، و دخترش در سالزبری انگلیس است.

وزرای خارجه گروه هفت در بیانیه مشترک خود اعلام کردند: «روسیه باید مطابق با تعهدات بین المللی خود، برنامه های پیشین این کشور درخصوص گاز شیمیایی نوویچوک را به طور کامل به سازمان منع تسلیحات شیمیایی گزارش دهد. ما از روسیه می خواهیم به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت که باید همواره حامی صلح و امنیت جهانی باشد، به تعهدات خود در قبال کنوانسیون بین المللی منع جنگ افزارهای شیمیایی پایبند باشد.»

وزرای خارجه گروه هفت همچنین در نشست مشترک خود اظهار کردند: «ما موافقت خود را با ارزیابی انگلیس در این خصوص که به احتمال زیاد روسیه مسئول این حمله است، اعلام می کنیم. ما از روسیه می خواهیم فورا به تمامی پرسش های مرتبط با حادثه سالزبری پاسخ دهد.»

وزرای خارجه گروه هفت همچنین  در بخشی دیگر از بیانیه خود، با استقبال از تصمیم کره شمالی درخصوص توقف برنامه های موشکی و هسته ای خود اعلام کردند: «ما از تصمیم اخیر کره شمالی درخصوص تعلیق آزمایش های هسته ای و موشکی این کشور به عنوان نخستین گام در راستای خلع سلاح هسته ای قدردانی می کنیم.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما بعدا کره شمالی را قانع خواهیم کرد که راه حل دیپلماتیک منجر به حذف برگشت ناپذیر تسلیحات کشتار جمعی خواهد شد و در خصوص پیونگ یانگ این بهترین گزینه موجود است که جامعه بین المللی را با آینده ای روشن تر مواجه خواهد کرد.»

انتهای پیام/

بیانیه گروه هفت درباره روسیه و کره شمالی

برچسب ها: روسیه ، کره شمالی ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار