مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: جو استان بوشهر تحت تاثیر گردوغبار ورودی از کشور عراق قرار می‌گیرد.

جو استان تحت تاثیر گردوغبار ورودی از کشور عراق قرار گیردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نادرشفیع خدایی اظهار داشت: مطابق انتظار، با ورود سامانه بارشی به استان و افزایش ناپایداری‌ها در برخی نقاط استان رگبار‌های پراکنده باران به همراه رعدوبرق و وزش باد شدید همچنین گردوخاک و کاهش دید گزارش شد.

وی اضافه کرد: بیشترین مقدار بارندگی به میزان ۱۱ میلیمتر از برازجان و بیشترین باد با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت در سواحل بوشهر و گناوه به ثبت رسید.

شفیع خدایی بیان کرد: انتظار می‌رود این شرایط جوی امروز نیز ادامه یابد و از امشب به تدریج با تغییر جهت باد به شمال غربی، جو استان تحت تاثیر گردوغبار ورودی از کشور عراق قرار گیرد و دید افقی کاهش یابد.

وی اضافه کرد: برای ساعات آینده آسمان استان نیمه ابری همراه با وزش باد و گردوخاک، گاهی افزایش ابر و در برخی نقاط رگبار پراکنده باران به همراه رعدوبرق و از امشب به تدریج کاهش ناپایداری‌های جوی پیش‌بینی می‌شود.

شفیع خدایی افزود: جهت وزش باد جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۲۰ تا ۵۶ کیلومتر بر ساعت و گاهی بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت و از امشب بتدریج شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۶ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: در این مدت ارتفاع موج دریا بین ۹۰ تا ۲۱۰ گاهی تا ۳۰۰ سانتیمتر و از ظهر فردا به تدریج ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.