مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به افزایش سرعت باد در سطح استان، گفت: از فردا و طی هفته پیش رو پدیده غالب در سطح استان وزش ملایم باد، رطوبت و شرجی بالا است.

رطوبت و شرجی در استان بوشهر افزایش می‌یابدبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نادر شفیع خدایی  اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد سرعت وزش باد با مولفه شمال غربی طی ساعاتی از ظهر امروز تا عصر افزایش می یابد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در این مدت ضمن ایجاد گرد و خاک در نواحی مستعد تولید گرد و خاک، سواحل استان نیز اندکی متلاطم پیش بینی می‌شود.

وی افزود: از فردا و طی هفته پیش رو پدیده غالب در سطح استان وزش ملایم باد، رطوبت و شرجی بالا و در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش بینی می شود که البته در برخی ساعات بر مقدار ابر نیز افزوده خواهد شد. برای ۲۴ ساعت آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و در برخی نقاط مه صبحگاهی و گردوغبار و طی ساعات بعدازظهر تا عصر همراه با وزش باد است.

وی اضافه کرد: جهت باد نیز متغیر، غالبا شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود و طی ساعات ظهر تا عصر گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت افزایش می‌یابد. طی این مدت ارتفاع موج دریا نیز بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و طی ساعاتی از ظهر و عصر گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی گفت: فردا زمان مد اول دریا ساعت ۲۰ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت چهار و ۴۲ دقیقه، مد دوم ساعت ۱۰ و ۵۹ دقیقه و جزر دوم در ساعت ۱۸ و ۲۵ دقیقه خواهد بود.چ

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.