کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به بروز پدیده گرد و غبار در استان گفت: خلیج فارس طی امروز و فردا متلاطم است.

خلیج فارس متلاطم استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پیام مساعدی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که سرعت وزش باد با مولفه شمال غربی از سمت شمال خلیج فارس افزایش یافته است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: بر همین اساس سواحل شمالی و مرکزی استان بوشهر طی امروز تا ظهر فردا در برخی ساعات مواج و متلاطم پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: همچنین به دلیل وزش باد در نواحی مستعد ایجاد گرد و خاک طی این مدت وقوع پدیده گرد و خاک در برخی نقاط دور از انتظار نیست و البته در قسمت های جنوبی استان با توجه به وزش ملایم جریانات جنوبی غبار محلی و مه صبحگاهی پدیده غالب است.

مساعدی ادامه داد: برای ۲۴ ساعت آینده آسمان استان کمی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی و در برخی نقاط مه صبحگاهی و در قسمت‌های شمالی و مرکزی استان همراه با وزش باد و گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جهت باد در قسمت‌های شمالی و مرکزی استان شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و در مناطق جنوبی استان جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: ارتفاع موج نیز در سواحل شمالی و مرکزی استان ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی استان ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

 انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.