شهردار کوت عبدالله از محرومیت این شهر از شبکه دفع فاضلاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خلیل الهایی، شهردار کوت عبدالله در گفتگو با خبرنگاران رسانه ها، نبود شبکه جمع آوری فاضلاب را مهم ترین مشکل این شهر عنوان کرد و اظهار داشت: به همین دلیل شهرداری برای لایروبی جوی های روباز هزینه زیادی می پردازد.

وی با اشاره به اینکه لایروبی جوی، انهار و جمع آوری فاضلاب در حیطه وظایف شهرداری نیست تصریح کرد: نبود سامانه فاضلاب سبب ایجاد اختلال در کارهای عمران شهری شده و مشکلات زیادی گریبانگیر شهروندان کوت عبدالله را گرفته است.

الهایی بر احداث شبکه فاضلاب بعنوان ضروری ترین کار عمرانی در این شهر تاکید کرد و بیان داشت: نبود فاضلاب سبب بروز مشکلات بسیاری برای مردم این شهر در فصل بارندگی شده است.

شهردار کوت عبدالله در ادامه افزود: ناچارا شهرداری برای رهایی مردم از مشکلات، وارد عمل می شود و با بکار گرفتن 36 نیروی شهرداری اقدام به لایروبی جوی ها و انهار می کند.

وی گفت: درحال حاضر 165هزار متر جوی روباز فاضلاب در این شهر وجود دارد و ساماندهی و شبکه گذاری آن ها الزامی است.

خلیل الهایی با بیان اینکه بودجه امسال شهرداری طبق مصوبه شورای اسلامی این شهر 550 میلیارد ریال است اذعان کرد: این میزان بودجه نسبت به سال 1396 حدود 10درصد افزایش یافته است.

این مقام مسئول تامین بخش مهمی از اعتبارات شهرداری را از محل مالیات ارزش افزوده عنوان کرد و بیان داشت: خواستار کمک مستقیم دولت برای اجرای طرح های عمرانی و زیباسازی این شهر هستیم.

الهایی با بیان اینکه درآمد شهرداری کوت عبدالله بسیار ناچیز است گفت: این درآمد ناچیز پاسخگوی طرح های عمرانی این شهر نیست.

وی تصریح کرد: احداث ایستگاه سلامت با اعتباری بالغ بر 6.2میلیارد ریال، آسفالت 70 خیابان، اجرای طرح 'هر محله یک پارک'، ساماندهی خیابان اصلی امام حسن(ع)، ایجاد سرعتکاه های ترافیکی جدید، پیگیری و شروع ساخت کارخانه آسفالت و زیباسازی از طرح های مهم امسال شهرداری کوت عبدالله است.

شهردار کوت عبدالله با اشاره به اینکه این شهر تا قبل از سال 1389 جزء شهرداری منطقه 5 اهواز بود و هنوز املاک بسیاری که می تواند درآمد داشته باشد همچنان به نام شهرداری اهواز است اظهار کرد: خواستار انتقال اسناد املاک به نام شهرداری کوت عبدالله هستیم.

حمید باوی بحره، نائب رئیس شورای اسلامی کوت عبدالله در این نشست نبود سیستم بهداشتی دفع فاضلاب را مهم ترین مشکل این شهر عنوان کرد و افزود: ایجاد تغییرات شهری و بهبود وضعیت رفاهی این شهر هدف کاری این شورا است و شهرداری باید در این راستا همکاری داشته باشد.

وی از احداث شهرک گاومیش داران که بدون مطالعات اجتماعی در جنوب این شهر و با هدف انتقال دامداری های شهر کوت عبدالله احداث شد انتقاد و بیان کرد: این طرح به هیچ وجه به اهداف خود که همان انتقال و خروج دامداری های از شهر بود نرسید.

باوی بحره از پرداخت نشدن سهم اعتباری این شهر با گذشت سال ها از شکل گیری شهرستان کارون، انتقاد نمود و از استاندار خوزستان خواست اجرای پروژه های ورزشی را با توجه به ظرفیت خوب تیم های ورزشی این منطقه پیگیری و نسبت به رفع مشکلات آن اقدام نماید.

نائب رئیس شورای اسلامی کوت عبدالله خواستار تعیین دقیق حوزه شهری کوت عبدالله و اجرای اصلاحیه جدید حوزه شهری آن شد.

انتهای پیام/گ

شهر کوت عبدالله شبکه دفع فاضلاب ندارد

برچسب ها: شهرداری ، آب و فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.