مسئول اداره پایش و نظارت اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر گفت: میزان آلودگی ناشی از ریزگرد‌ها در هوای برازجان به ۱۲۴ میکروگرم بر مترمکعب رسید.

آلودگی ریزگرد‌ها در برازجان به ۱۲۴ میکروگرم بر متر مکعب رسیده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علیرضا مصلحیان با بیان اینکه گرد و خاک برخی نقاط استان بوشهر را فرا گرفته است، اظهار داشت: اکنون آسمان برخی شهرستان‌های دیلم، گناوه و بوشهر ریزگرد فرا گرفته که رو به کاهش است.

وی با بیان اینکه میزان گرد و غبار در شب گذشته در شهرستان دشتستان ۲ هزار و ۳۶ میکروگرم بر متر مکعب ثبت شد افزود: اکنون این آلودگی به ۱۲۴ میکروگرم بر متر مکعب رسیده است.

مسئول اداره پایش و نظارت اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه استاندارد ریزگرد‌ها ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است تصریح کرد: اکنون که میزان آلودگی شهر بوشهر به ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب رسیده که این میزان آلودگی برای افرادی که دچار بیماری تنفسی و قلبی هستند حساس است.

مصلحیان با اشاره به اینکه اگر میزان ریزگرد‌ها زیر ۵۰ میکروگرم بر مترمکعب باشد هوا پاک است، خاطرنشان کرد: آلودگی هوا بین ۵۰ تا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب نشان‌دهنده سالمی هوا است و آلایندگی هوا بین ۱۵۵ تا ۲۵۳ میکروگرم بر مترمکعب برای گروه‌های حساس ناسالم است.

وی از ناسالمی هوا بین ۲۵۴ تا ۳۵۴ میکروگرم بر مترمکعب خبر داد و گفت: میزان آلودگی هوا ناشی از ریزگرد بین ۳۵۵ تا ۴۲۴ میکروگرم بر مترمکعب نشان‌دهنده ناسالمی هوا است و آلودگی هوا اگر از ۴۲۵ میکروگرم برمترمکعب فراتر رود، هوا در شرایط خطرناک یا هشدار قرار دارد.

انتهای پیام/ م

میزان آلودگی ناشی از ریزگردها در برازجان به ۱۲۴ میکروگرم بر مترمکعب رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.