مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امروزه بسیاری از فعالیت های آموزشی در خارج از چهارچوب کلاس درس اتفاق می افتد و صدا و سیما یکی از مهم ترین مراجع برای انجام کار مشترک در حوزه های آموزشی و پرورشی است.

ارائه سبک زندگی ایرانی اسلامی با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش امکان پذیر استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛  قاسمعلی خدابنده، درجلسه شورای معاونین آموزش و پرورش استان با مدیرکل صدا و سیما مرکز خراسان رضوی افزود: صدا و سیما به مثابه یک دانشگاه میلیونی است که آموزش و پرورش از طریق همکاری با این نهاد می تواند گام های مثبت و موثر فرهنگی و اجتماعی زیادی  بردارد.

وی تصریح کرد: سطح فرهنگ اجتماعی استان و کشورنیاز به ارتقا دارد و تعامل و همکاری این دو دستگاه باعث می شود آگاهی و مشارکت جویی در بین افراد جامعه بالا رود و از این طریق بسیاری از مشکلات حوزه آموزش و پرورش خود به خود حل خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:امروز بسیاری از فعالیت های آموزشی در خارج از چهارچوب کلاس درس اتفاق می افتد و صدا و سیما یکی از مهم ترین مراجع برای انجام کار مشترک در حوزه های آموزشی و پرورشی است.

خدابنده افزود: ارتقا فرهنگ میزبانی ،ارتقا سلامت دانش آموزان ، فرهنگ سازی و توجه به تربیت زیستی و بدنی ،پوشش تحصیلی و جذب بازماندگان از تحصیل،جلوه های ایثار معلمی از جمله کار های مشترک در حوزه های آموزشی و پرورشی و صدا و سیما می تواند باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: با تعامعلی که وجود دارد امیدواریم بتوانیم بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شاهد پیشرفت در زمینه ارائه سبک زندگی ایرانی اسلامی باشیم.

پرداختن به موضوع آموزش و پرورش  نیازمند حرکت جهادی است

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی نیز در این جلسه آموزش و پرورش را محور توسعه پایدار کشور دانست و گفت :صدا و سیما با تاکید مقام معظم رهبری آموزش و پرورش در موضوعات مختلف را در اولویت و دستور کار خویش قرار داده است و معتقدیم پرداختن به موضوع آموزش و پرورش یک ضرورت است و نیازمند حرکت جهادی است.

نصر پور تصریح کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقش و اهمیت بسزایی دارد وباید نقش صدا و سیما در تحقق اهداف سندتحول بنیادین پررنگتر از گذشته گردد چرا که این سند زندگی بخش بزرگی از جامعه را تحت تاثیر خود قرار میدهد.

وی افزود :تمام تلاشمان را به کار خواهیم بست تا دراتاق فکر مشترک ایجاد شده با آموزش و پرورش زمینه های مساعد همکاری جهت تسهیل فرآیند ها را فراهم آوریم .

گفتنی است در این جلسه تشکیل کارگروه مشترک فی مابین اداره کل آموزش و پرورش و صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی به تصویب رسید.

انتهای پیام// ف.غ

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.