سال گذشته، دو هزار و ۲۸۱ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در چهارمحال و بختیاری ایجاد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری گفت: در سال ۱۳۹۶ و در راستای طرح‌های خودکفایی، دو هزار و ۲۸۱ فرصت شغلی برای مددجویان این نهاد در استان ایجاد شد.

علی ملک پور افزود: برای ایجاد این تعداد فرصت شغلی، ۴۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات به مددجویان پرداخت شد که بیشتر این فرصت‌های شغلی در بخش‌های دامپروری، خدمات، صنایع‌دستی و کشاورزی بوده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته با راه اندازی طرح‎های خودکفایی، مستمری یک هزار و ۳۵۶ نفر از مددجویان قطع شد اضافه کرد: از این تعداد ۴۲۵ نفر به صورت کامل از حمایت این نهاد خارج و مابقی به مددجوی تک و چند خدمتی تبدیل شدند.

ملک پور، بیشترین اشتغال ایجاد شده را مربوط به شهرستان‌های کوهرنگ، لردگان و شهرکرد اعلام کرد و گفت: بررسی ظرفیت‌های موجود در هر شهرستان و توانایی خانواده‌های تحت حمایت برای ایجاد اشتغال و توانمندسازی آن‌ها از برنامه‌های این اداره کل است.

وی با بیان اینکه حرفه‌آموزی، کاریابی و ایجاد زمینه کسب و کار یکی از اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) برای توانمندسازی مددجویان است افزود: سال گذشته ۲۴۵ نفر از مددجویان در دوره‌های آموزشی کارآفرینی شرکت کردند.

انتهای پیام/ف

خودکفایی یک هزار و ۳۵۶  مددجوی کمیته امداد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.