بخشدار آب پخش گفت: روستائیان بخش می‌توانند از این تسهیلات برای اجرای طرح‌های صنایع تبدیلی کشاورزی، فرآوری خرما، گردشگری و توسعه مشاغل خانگی استفاده کنند

پرداخت تسهیلات برای اجرای طرح‌های صنایع تبدیلیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  علی مردانلو در نشست شورای اداری بخش آب‌پخش اظهار داشت: ایجاد اشتغال، از دغدغه‌های اصلی دولت برای کاهش آمار بیکاری و جلوگیری از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی بوده است.

وی افزود: یکی از اولویت‌های مهم دولت در سال ۹۷، ایجاد اشتغال است که در این راستا، دو طرح مهم اشتغال پرداخت تسهیلات تحت عنوان اشتغال فراگیر و دیگری طرح اشتغال پایدار است.

مردانلو بیان داشت: تسهیلات اشتغال فراگیر که در تمامی مناطق و البته با کارمزد بیشتر و تسهیلات اشتغال پایدار که در مناطق روستایی وشهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر پرداخت می‌شود و کارمزد آن چهار تا شش درصد است.

بخشدار آب‌پخش خاطرنشان کرد: سهم استان بوشهر از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی ۲۸۰ میلیارد تومان است که ۷۰ درصد آن ابلاغ و ۳۰ درصد سهم هر استان در مرکز نگهداری می‌شود.

وی ابراز داشت: روستائیان عزیز می‌توانند به سهولت از این تسهیلات برای رونق بازار کسب و کار و ایجاد اشتغال استفاده نمایند، چون طبق آئین نامه ابلاغی سند‌های مسکن و املاک روستایی و محل اجرای پروژه برای ضمانت کافی است.

مردانلو خاطرنشان کرد: روستائیان بخش می‌توانند از این تسهیلات برای اجرای طرح‌های صنایع تبدیلی کشاورزی، فرآوری خرما، گردشگری و توسعه مشاغل خانگی استفاده کنند.

بخشدار آب‌پخش تصریح کرد: بخش آب‌پخش ظرفیت خوبی برای ایجاد خدمات بین راهی، محصولات صنایع دستی، ایجاد شغل‌های مرتبط با نخل و نخل داری و همینطور ایجاد مراکز فرآوری و نگهداری خارج از فصل خرما دارد که روستانشینان و اهالی بخش می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

وی افزود: اگر بتوانیم متقاضیان اخذ تسهیلات را برای راه اندازی کسب و کار‌های بومی هدایت کنیم که کالا‌های بومی منطقه را فرآوری، بسته بندی و عرضه کنند، توانسته ایم شعار سال را که از سوی رهبری فرزانه به حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده تحقق ببخشیم.

انتهای پیام/م

مشاغل مرتبط با نخل در روستاهای آب‌پخش توسعه می‌یابد

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.