رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از رشد 13 درصدی صادرات غیرنفتی در سال 96 خبر داد.

عبدالکریم مزیدی فر، رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،با اشاره به اینکه صادرات غیر نفتی در سال 96 استان بیش از 7 میلیارد و 300 میلیون و 399 هزار دلار بود، اظهار داشت: این رقم نسبت به سال 95 بیش از 13 درصد رشد نشان می دهد.

وی تصریح کرد: صادرات غیر نفتی از استان در سال 96 به لحاظ وزنی 19 میلیون و 29 هزار و 693 تن و به لحاظ ارزشی 25 تریلیون ریال بود.

مزیدی فر میزان واردات به استان خوزستان در سال 96 را 15 میلیون و 393 هزار و 846 تن برابر با 7 میلیارد و 369 میلیون و 53 هزار دلار عنوان کرد.

رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان کشورهای عمده هدف صادرات از استان را عراق، چین، امارات، روسیه، کشورهای آسیای میانه، قطر و عمان عنوان و بیان کرد: کالاهایی شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، فلزات، محصولات کشاورزی، میوه و تره بار، فولاد، مصالح ساختمانی و کاشی و سرامیک، خرما، لبنیات و مواد غذایی به کشورهای مذکور صادر شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه میزان صادرات استان به کشور عراق در سال گذشته از نظر وزنی 4 میلیون و 699 هزار و 151 تن و به لحاظ ارزشی یک میلیارد و 938 میلیون و 635 هزار و 765 دلار بود، اذعان داشت: این رقم نسبت به سال 95 از نظر وزنی 8 درصد کاهش و از نظر ارزشی 8 درصد رشد نشان می دهد که این آمار بیانگر صادرات با ارزش افزوده بالا است.

عبدالکریم مزیدی فر در ادامه گفت: براساس برنامه ششم توسعه 1.2 میلیارد دلار جهش صادراتی برای خوزستان در نظر گرفته شده که در این برنامه میزان صادرات غیر نفتی سال 96 استان7.2 میلیارد دلار پیش بینی شده بود که این رقم تحقق یافت.

وی بیان داشت: این موفقیت نتیجه عملکرد خوب فعالان اقتصادی، هماهنگی اعضای کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان و حمایت استاندار خوزستان است.

مزیدی فر اظهار کرد: آمارها نشان می دهد که ارزش افزوده کالاهای صادراتی استان به ویژه صادرات به کشور عراق در حال افزایش است و این اتفاق می تواند به اقتصاد و اشتغال استان کمک بزرگی نماید.

وی با اشاره به وجود ظرفیت های بالا در خوزستان گفت: با استفاده از این ظرفیت ها و با توجه به بخش خصوصی، برداشتن موانع و مشکلات بر سر راه صادرات و تسهیل آن، می توان صادرات غیر نفتی استان را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان شعار سال با عنوان حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و اظهار داشت: در سال جاری می توان با استفاده از ظرفیت های استان، برنامه ریزی راهبردی و تعیین اهداف مورد نظر جهش مناسبی در صادرات غیر نفتی استان بوجود آورد.

انتهای پیام/گ

افزایش صادرات غیرنفتی

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.