سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بم از وقف قطعه زمین جهت ساخت حسینیه در شهرستان فهرج خبر داد و گفت: باید فرهنگ سازی لازم در جهت ثبت موقوفات جدید با نیات جدید مورد توجه واقفین قرار گیرد.

وقف زمین جهت ساخت حسینیه در فهرجبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان رضا مطیع دولت در گزارشی در خصوص موقوفات ثبت شده سال گذشته در شهرستان بم گفت: در سال گذشته ۸ مورد وقف انتفاعی با نیت ساخت مسجد و حسینیه به همت واقفین گرانقدر درمناطق روستایی و شهری این شهرستان ثبت شد.
وی بااشاره به ثبت دومین موقوفه جدید امسال این شهرستان گفت: توسط واقف گرانقدر "علی ثبوتی فر" یک هزارو ۷۵۰ متر مربع زمین جهت ساخت حسینه در شهرستان فهرج وقف شد.
مطیع دولت یکی از اهداف و اقدامات مهم و چند ساله اخیر سازمان اوقاف را فرهنگ سازی و ترغیب واقفان در ثبت وقف‌های اجتماعی عنوان کرد و افزود: در همین راستا با راه اندازی دفاتر وقف‌های جدیددر ادارات اوقاف مشاوره لازم در خصوص ایجادو کارکرد‌های وقف‌های نوین به خیرین نیکوکار داده می‌شود.
وی بااشاره به این موضوع که تولیت ساخت مسجد در بیشتر نیات واقفین بر عهده اوقاف گذاشته می‌شود، گفت: متاسفانه اوقاف بودجه و یا اعتبار لازم جهت ساخت و ساز را ندارد و یکی از اقدامات اخیر در جهت اجرایی کردن نیات واقفین، اجرای طرح مودت و مشارکت خیرین در این حوزه می‌باشد.
سرپرست اداره اوقاف شهرستان بم ایجادو وقف‌های منفعتی متناسب با نیاز جامعه را یکی از بهترین و اثر گذارترین نوع وقف عنوان کرد که می‌تواند بازخورد مناسبی ازرویکرد اجتماعی این سنت حسنه در جامعه باشد.

انتهای پیام/ح

وقف به نیت ساخت حسینیه در فهرج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.