مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از ثبت یک میلیون بازدید نوروزی طی برنامه های آرامش بهاری سال جدید از اماکن متبرکه کرمان خبر داد.

ثبت یک میلیون بازدید نورزی از اماکن متبرکه کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،حجت الاسلام محمد قاسمی زاده گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با اجرای ویژه برنامه ملی وسازمانی خود با عنوان طرح آرامش بهاری ظرفیت لازم برای استقبال از مسافران و زائرین را در ایام تعطیلات نوروزی فراهم کرد.

وی با اشاره به حضور چشمگیر گردشگران در آستان مقدس امامزادگان استان گفت: از ابتدای شروع طرح نورزی تا پایان ایام تعطیلات یک میلیون و 38 هزار نفرزائر و گردشگر از اماکن متبرکه وامامزادگان استان بازدید کردند.

قاسمی زاده با اشاره به اینکه امسال 170 روحانی و مبلغ دینی در آستان 90 بقعه و امامزاده استان حضور داشتند افزود: بیش از 145 هزار نفر از غرفه های خیمه های معرفت مستقر در بقاع متبرکه بازدید داشتند.

وی تصریح کرد: در راستای خدمات نوروزی اعضاء هیات امناء، متولیان، خدام افتخاری، مدیران مراکز فرهنگی طی این ایام 93 هزار نفر از خدمات اسکان ارائه شده در زا ئر سراها، سوئیتها و کمپهای اسکان موقت در بقاع‌متبرکه و امامزادگان بهره‌مند شدند.

حجت الاسلام قاسمی زاده با بیان اینکه هدف از اجرای طرح آرامش بهاری تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و گردشگری می باشد متذکر شد:در ایام نوروز امسال بیش از یک هزار نفر از دست اندرکاران ،هیئت امناء و خادمین امامزادگان جهت تحقق اجرای این مهم مشارکت داشتند.

وی ضمن تقدیر از تمامی دست اندر کارارن مجری طرح ارامش بهاری ، دستگاه اوقاف را یکی از دستگاه‌های فرهنگی فعال در ایام نوروزمعرفی کرد که ظرفیت لازم را برای استقبال از مسافران نوروزی و ارائه خدمات گوناگون فرهنگی، اجتماعی و اقامتی فراهم آورد.

مدیر کل اوقاف  وامور خیریه استان وقف ملک کشاورزی در کوهبنان ،وقف زمین جهت ساخت خانه عالم در شهر راین و وقف 2 ملک کشاورزی جهت امور بقعه متبرکه بی بی معصومه در راور را از جمله موقفات جدید ثبت شده سال جدید استان عنوان کرد.

وی باتوجه به ظرفیتهای قابل توجه موقوفات استان در بحث گردشگری گفت: باغ فتح آباد و خانه حاج آقا علی در رفسنجان از جمله اماکن وقفی تاریخی و گردشگری استان می باشند که امسال مورد توجه خاص گردشگران نوورزی قرار گرفتند.

انتهای پیام/ح

1میلیون بازدید نوروزی از اماکن متبرکه کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار