نیرو‌های امنیتی روسیه، اعضای دو هسته مخفی گروه تروریستی داعش را که برای بمب‌گذاری در دو شهر میزبان بازی‌های فیفا ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی کرده بودند، شناسایی و بازداشت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی میل، در آستانه برگزاری رقابت های جام جهانی فوتبال در روسیه، نیروهای امنیتی این کشور در عملیاتی ویژه و سراسری، دو  هسته مخفی گروه تروریستی داعش را شناسایی و منهدم کردند.

این افراد در حالی که برای بمب گذاری در دو شهر میزبان بازی های فیفا برنامه ریزی کرده بودند، شناسایی و بازداشت شدند.

انهدام دو هسته مخفی گروه تروریستی داعش درآستانه برگزاری بازی‌های فیفا در روسیه

به گفته سخنگوی نیروی امنیتی روسیه در یک عملیات واکنش سریع در شهر سن پترزبورگ، هفت مظنون که مرتبط با گروه تروریستی داعش بودند، بازداشت شدند. همچنین در عملیات دیگری در شهر روستوف-نا-دونو، سه عنصر مخفی داعش از اتباع کشورهای آسیای مرکزی بازداشت شدند و یک تن نیز به هلاکت رسید.

وی در ادامه گفت: مظنونین از طریق پیام رسان تلگرام که در حال حاضر، مراحل مسدود شدن در روسیه را پشت سر می  گذارد، با هم در ارتباط بودند. آنها از نیروهای آموزش دیده گروه های تروریستی هستند که از کشورهای منطقه آسیای مرکزی برای انجام عملیات خرابکارانه و اختلال در بازی های جام جهانی به روسیه اعزام شده بودند.

انهدام دو هسته مخفی گروه تروریستی داعش درآستانه برگزاری بازی‌های فیفا در روسیه

این مقام روس از ارائه جزئیات بیشتر درباره نام و هویت مظنونین خودداری کرد.

شهر روستوف-نا-دونو 18 ژوئن، میزبان نخستین بازی بین تیم های ملی فوتبال انگلیس و تونس در حاشیه جام جهانی است. به نظر می رسد، یکی از مهمترین دلایل تروریست ها برای انتخاب این شهر، کشتن طرفداران تیم ملی انگلیس و دامن زدن به اختلافات دیپلماتیک بین روسیه و غرب پس از جریان مسمومیت سرگی اسکریپال، جاسوس دو جانبه روس، باشد.

انهدام دو هسته مخفی گروه تروریستی داعش درآستانه برگزاری بازی‌های فیفا در روسیه

پیش از این، نیروی امنیتی روسیه اعلام کرده بود سرکرده یک هسته تروریستی که با گروه های افراطی در ارتباط بوده است در اقدامی انتحاری و برای اینکه  از سوی پلیس بازداشت نشود، در حومه روستوف خود را با یک بمب دست ساز منفجر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار