فرماندار سرخس گفت:بحث محیط زیست امروز یک امر جهانی است و یک انقلاب همگانی و جهادی را می‌طلبد.

سلامت آینده بشری در گرو حفظ محیط زیست استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ حسین سنجرانی در مراسم پاکسازی معابر روستایی و محور ترانزیتی سرخس که به مناسبت روز زمین پاک برگزار شد افزود: تمامی سازمان‌ها و نهاد‌ها مکلف هستند در زمینه آموزش حفظ محیط زیست به آحاد مردم گام بردارند تا حفاظت از محیط زیست، بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: اگر حفظ محیط زیست مهم شمرده و قانونمند شود اولویت اول جامعه قرار خواهد گرفت، زیرا مردم باید بدانند امنیت و سلامت آینده شان در حفاظت از محیط زیست و زندگی پیرامون است.

فرماندار سرخس گفت: متاسفانه امروزه بحث دفن زباله‌های بهداشتی و غیربهداشتی به خصوص در مناطق روستایی از دغدغه‌های مهم جامعه ما است، زیرا این موضوع آینده سلامت بشریت را تهدید می‌کند.

سنجرانی با مهم برشمردن جایگاه روستا‌ها در تامین مواد اولیه غذایی گفت: روستا‌ها نقش قابل توجه‌ای در تامین امنیت غذایی و تولید ایفا می‌کنند بنابراین اگر محیط زیست روستایی دچار مشکل شود عوارض ناشی از آن شامل انواع بیماری‌های گوارشی و واگیردار، بیماری‌های سرطانی و استفاده بی رویه از سموم شیمیایی خواهد بود.

وی تاکید کرد: حفظ محیط زیست و فرهنگ سازی آن در بین آحاد جامعه باید از سوی سایر نهاد‌ها پیگیری شود و باید بحث آموزش از بدنه آموزش و پروش نهادینه سازی شود تا دانش آموزان و مردم نسبت به حفظ محیط زیست ترغیب و تشویق شوند.

 رئیس ایمنی و بهداشت و محیط زیست پالایشگاه هاشمی نژاد در این مراسم گفت:اگر به محیط زیست اطرافمان توجه‌ای نداشته باشیم شاهد رهاسازی و انباشت زباله‌ها خواهیم بود در حالی که با یک کار جمعی و فرهنگ سازی در بین جوامع شهری و روستایی می‌توانیم زمین را پاک نگه داریم و به حفظ محیط زیست کمک کنیم.

سید اسماعیل قادری نقش معلمان را در این عرصه مهم دانست و افزود: معلمان و فرهنگیان می‌توانند سهم بسزایی در جهت آگهی بخشی به خانواده‌ها و دانش آموزان در رابطه با حفظ محیط زیست داشته باشند.

وی گفت: در پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد اقدامات بسیاری در راستای حفظ محیط زیست انجام شده است که کاهش ۸۸ درصدی گاز‌های ارسالی به مشعل طی چهار سال گذشته و کاهش مصرف کاغذ از جمله این اقدامات برای حفظ محیط زیست بوده است.
 
انتهای پیام//م.ه


 پاکسازی محور ترانزیتی جاده سرخس در روز هوای پاک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.