رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غرب از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با سوء استفاده از اعتماد همسایه خود اقدام به برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب بانکی وی نموده بود.

همسایه عامل برداشت غیر مجاز بودبه گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ حسن کوره‌بلاغی در تشریح این بیان کرد: احدی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضای در این پلیس حاضر و اعلام داشت که اخیرا با اخذ پرینت از حساب بانکی خود متوجه شدم که مبلغ ۲۲ میلیون ریال به صورت اینترنتی برداشت شده است.

وی افزود: در روند رسیدگی به پرونده و با بررسی‌های صورت گرفته مشخص گردید که برداشت‌ها به صورت خرید کارت شارژ بوده است.

سرهنگ کوره‌بلاغی ادامه داد: با بررسی‌های فنی و پلیسی خاص متهم شناسایی و با دستور مقام قضایی به این پلیس احضار گردید.

این مقام ارشد انتظامی گفت: در تحقیقات بعمل آمده از متهم و با مشاهده مستندات پرونده لب به اعتراف گشود و اعلام داشت که شاکی، همسایه مغازه بنده بوده و با سوءاستفاده از اعتماد ایشان اطلاعات بانکی را به دست آورده و سپس اقدام به خرید کارت شارژ نمودم.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی افزود: متاسفانه در اکثر برداشت‌ها کوتاهی از طرف خود افراد می‌باشد که در نتیجه اعتماد به دیگران اطلاعات بانکی خود را در اختیار افراد غیر قرار داده که در نتیجه منجر به سوء استفاده‌هایی از حساب‌های بانکی آنان می‌گردد.

سرهنگ کوره بلاغی به شهروندان توصیه کرد: در حفاظت از اطلاعات بانکی خود حساس بوده و آن را در اختیار دیگران حتی نزدیکان خود قرار ندهید، در صورتی که کارت بانکی خود را تحت هر عنوانی در اختیار دیگران قرار دادید، سریعا و در اسرع وقت به تغییر رمز اول و دوم آن اقدام نمایید.

وی در پایان گفت: یکی از راه‌های ارتباطی با پلیس فتا سایت این پلیس به آدرس www.cyberpolice.ir می‌باشد که شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک می‌توانند آن را از قسمت ارتباطات مردمی اعلام دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار