رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه‌بندی شرط خرید تضمینی گندم خبرداد و گفت: خرید تضمینی گندم فقط از کشاورزانی انجام می‌شود که در این سامانه ثبت نام کرده باشند.

خالد جعفری رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: با توجه به استقرار نظام نوین ترویج در مراکز جهاد کشاورزی و ثبت اطلاعات آماری بهره برداران بخش کشاورزی، مقرر شده که به منظور محدود کردن دست واسطه ها، خرید گندم تنها از کشاورزانی انجام شود که در سامانه مربوطه ثبت نام کرده و میزان سطوح زیر کشت گندم خود را اعلام کرده اند.

وی افزود: پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری از ۵۶۰ هزار هکتار از اراضی زیر کشت گندم استان بیش از ۹۰۰ هزارتن از این محصول برداشت شود که از این میزان گندم تولید شده بیش از ۸۰۰ هزار تن توسط این سازمان از گندم کاران استان خریداری شود.

جعفری با تاکید بر ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه‌بندی گفت: خرید تضمینی گندم فقط با کشاورزانی انجام می‌شود که در سامانه پهنه بندی ثبت نام کرده باشند.

وی افزود: روند ثبت اطلاعات در سامانه مذکور تا اواخر بهمن ادامه داشت و اطلاعات اکثر کشاورزان و سطوح زیر کشت گندم آن‌ها ثبت شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت:با بیان اینکه هنوز تعدادی از بهره برداران دراین سامانه ثبت نام نکرده اند، گفت: مهلت ثبت نام تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شده است.

جعفری از کلیۀ کشاورزان درخواست کرد، با توجه به اینکه حسب دستورالعمل خرید تضمینی گندم، تحویل گندم تنها از کشاورزانی انجام می‌شود که در سامانه پهنه‌بندی ثبت نام کرده باشند، به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل برای خود در هنگام تحویل گندم، هرچه سریعتر و در فرصت ۱۳ روزۀ باقی مانده، به مراکز جهاد کشاورزی منطقۀ خود مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی در پایان به کشاورزان اطمینان داد اطلاعات آنان به صورت محرمانه درسازمان جهاد کشاورزی به صورت ثبت شده باقی می‌ماند تا در بحث خرید گندم در سال جاری مشکلی به وجود نیاید.

گفتنی است، تاکنون بیش از ۷۰ درصد از تولید کنندگان در بحث گندم و جو و ذرت از طریق سامانه پهنه‌بندی ثبت نام کرده اند.

انتهای پیام/م

خرید بیش از 800 هزارتن گندم از کشاورزان کردستان در سال جاری

برچسب ها: اشتغال ، جهادکشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن مفاخری
۲۲:۰۷ ۱۴ تير ۱۳۹۷
باسلام
لطفا ادرس وچگونگی ثبت نام راارسال فرمائید
باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
فواد
۰۳:۵۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام
چگونه ثبت نام کنیم آدرس سامانه ارسال کنید برای خرید گندم