رئیس سازمان صنعت معدن تجارت گیلان گفت: پدیده خاک فروشی از معضلات فعلی استان در بخش معدن است که منافع عمومی را به خطر می اندازد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ فرهاد دلق پوش، رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان گیلان در پانزدهمین جلسه مجمع عمومی سالانه سازمان نظام مهندسی معدن گیلان گفت: نظام مهندسی معدن در ارتقای اهداف مدیریتی نظارتی، تصمیم گیری و تصمیم سازی تشکیل شده است.

وی پدیده خاک فروشی را از معضلات فعلی استان در بخش معدن دانست و افزود: این معضل به نوعی منافع عمومی را به خطر می اندازد و واکنش مسئولان امر باید در جهت حفظ منافع و صیانت از مواهب طبیعی این مرز و بوم، همه جانبه و فرابخشی باشد.

رئیس سازمان صنعت معدن تجارت گیلان به اهمیت معدن در اقتصاد کشور به عنوان بخشی از پتانسیل های تامین کننده نیازهای صنعتی اشاره کرد و گفت: لازمه بهره برداری از معادن و سرمایه گذاری در این عرصه رعایت چارچوب قانونی آن است.

دلق پوش با تاکید بر اینکه مسئولان فنی چشم های نظارتی سازمان هستند، افزود: مسئولان فنی باید در انعکاس گزارش های فنی معادن با دقت نظر عمل کنند و بهره برداری اصولی و صحیح از معادن را همواره مدنظر داشته باشند.

وی همچنین بر برقراری ارتباط و ایجاد تفاهم نامه با سایر دستگاه ها در زمینه مطالعات دقیق زمین شناسی و نیاز استان به حوزه علوم زمین شناسی و فعالیت های اکتشافی معدن تاکید کرد.

پانزدهمین جلسه مجمع عمومی عادی سالانه سازمان نظام مهندسی معدن استان گیلان با حضور اعضای هیات مدیره دوره پنجم و ششم این سازمان و رئیس سازمان صنعت معدن تجارت در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری رشت برگزار شد.

 

انتهای پیام/ع

تهدید منافع عمومی با پدیده خاک فروشی در معادن گیلان

برچسب ها: معدن ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.