مردان تکواندوکار کشورمان هشتمین حضور خود در مسابقات قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا را با حضور ملی پوشان نامی خود تجربه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛  هشتمین دوره رقابت‌های قهرمانی جام باشگاه‌های تکواندو آسیا  از روز دوشنبه ۳ اردیبهشت به میزبانی هیئت تکواندو استان البرز آغاز می‌شود. مسابقاتی که هشتمین حضور نمایندگان تکواندو کشورمان در بخش مردان است و تیم‌های شهرداری ورامین، دانشگاه آزاد اسلامی و باشگاه مقاومت به عنوان نمایندگان کشورمان مبارزه با حریفان خود می‌پردازند.

مردان تکواندوکار کشورمان در شرایطی هشتمین رقابت‌های قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا را تجربه خواهند کرد که فدراسیون تکواندو تصمیم گرفت برای افزایش امتیازات تکواندوکاران از نفرات ملی پوش در تیم‌های کشورمان استفاده شود و فریبرز عسگری سرمربی تیم ملی تکواندو مردان نیز با حضور شاگردانش در این رقابت‌ها موافقت کرد و ورزشکارانی مانند فرزان عاشورزاده و مهدی خدابخشی با حضور در تیم شهرداری ورامین روی شیاپ چانگ می‌روند.

کار نشود جدال نمایندگان ایران روی شیاپ چانگ /حضور عاشورزاده و خدابخشی در جام قهرمانی آسیا


ایران رکوردار قهرمانی در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا


مسابقات جام باشگاه‌های آسیا در حالی وارد هشتمین دوره خود می‌شود که در هفت دوره گذشته نمایندگان ایران توانستند روی سکوی قهرمانی قرار گیرند.

نخستین دوره مسابقات به میزبانی تهران در سال 85 و با حضور ۹ کشور و ۸۰ ورزشکار برگزار شد که نماینده کشورمان توانست با کسب ۱۰ مدال طلا روی سکوی قهرمانی قرار گرفت.

۱۹ فروردین سال ۸۸ نیز شهر تهران میزبان دومین دوره این رقابت‌ها بود که با حضور ۷ کشور و ۴۲ ورزشکار برگزار شد و هوگوپوشان ایران موفق به کسب یک نشان طلا در این رقابت‌ها شدند.

کار نشود جدال نمایندگان ایران روی شیاپ چانگ /حضور عاشورزاده و خدابخشی در جام قهرمانی آسیا

مردان تکواندوکار ایران در ۲ اسفند سال ۸۹ در شهر تبریز در سومین دوره رقابت‌ها روی شیاپ چانگ رفتند و در مبارزه با ۳۲ ورزشکار از ۷ کشور توانستند یک مدال طلا کسب کنند.


قهرمانی تیم دانشگاه آزاد در چهارمین دوره رقابت‌ها

تیم تکواندو دانشگاه آزاد اسلامی در چهارمین دوره مسابقات جام باشگاه‌های آسیا که با حضور ۴ کشور و ۳۸ ورزشکار در ۳ اسفند ۹۲ برگزار شد توانستند به عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها دست پیدا کنند.

کار نشود جدال نمایندگان ایران روی شیاپ چانگ /حضور عاشورزاده و خدابخشی در جام قهرمانی آسیا


جام قهرمانی در دستان تیم شهرداری ورامین

پنجمین دوره این مسابقات ۲۵ بهمن ۹۳ با حضور ۴ کشور و ۶۹ ورزشکار برگزار شد و تیم شهرداری ورامین توانست عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را بدست آورد و روی سکو نخست مسابقات قرار گیرد.


نخستین حضور بانوان در جام باشگاه های آسیا/قهرمانی تیم لوازم خانگی کن

ششمین دوره جام باشگاه‌های آسیا به میزبانی شارجه امارات با حضور ۱۲ کشور و ۹۶ ورزشکار در هر دو بخش مردان و بانوان برگزار شد. تیم تکواندو بانوان لوازم خانگی کن در نخستین حضور در این رقابت‌ها توانست با کسب ۶ طلا و یک نقره و یک برنز روی سکوی قهرمانی قرار گیرد. از سوی دیگر تیم شهرداری ورامین نیز با کسب ۵ طلا و ۳ نقره برای دومین سال پیاپی قهرمان این مسابقات در بخش مردان شد.

کار نشود جدال نمایندگان ایران روی شیاپ چانگ /حضور عاشورزاده و خدابخشی در جام قهرمانی آسیا

هت تریک تیم شهرداری ورامین در کسب عنوان قهرمانی

هفتمین دوره مسابقات جام باشگاه‌های آسیا به میزبانی ساری در ۲۴ فروردین ۹۵ با حضور ۴ کشور برگزار شد که شاگردان خانلرخانی برای سومین سال پیاپی توانستند با کسب ۵ مدال طلا عنوان قهرمانی این مسابقات را از آن خود کنند. تیم شهدای مدافع حرم ساری بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و تیم باشگاه مقاومت و عمان نیز بر سکوی سوم و چهارم قرار گرفتند.

اکنون تیم شهرداری ورامین به عنوان مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی در کنار سایر تیم‌ها روی شیاپ چانگ می‌رود و باید دید در این دوره شاگردان خانلرخانی می‌توانند برای چهارمین سال جام قهرمانی را کسب کنند. البته نتایج هفت دوره قبل نشان از این دارد که رقابت اصلی کسب عنوان قهرمانی بین تیم‌های کشورمان است و اکنون تیم‌های شهرداری ورامین و دانشگاه آزاد اسلامی از مدعیان اصلی قهرمانی هستند.

کار نشود جدال نمایندگان ایران روی شیاپ چانگ /حضور عاشورزاده و خدابخشی در جام قهرمانی آسیا

هشتمین دوره مسابقات جام باشگاه‌های آسیا از روز دوشنبه (۳ اردیبهشت‌ماه) به مدت دو روز با حضور تیم‌های شهرداری ورامین، دانشگاه آزاد اسلامی و باشگاه مقاومت از ایران، پاکستان یک و دو، تیم‌ملی و صنایع میلان فنی از افغانستان، پلیس و البصره از عراق به میزبانی هیات تکواندو استان البرز و در سالن "انقلاب" شهر کرج برگزار می‌شود.

این دوره از رقابت‌ها در ۸ وزن ۵۴-، ۵۸-، ۶۳-، ۶۸-، ۷۴-، ۸۰-، ۸۷- و ۸۷+ کیلوگرم پیگیری خواهد شد.

بر اساس برنامه اعلامی از سوی کمیته مسابقات، امروز یکشنبه (۲ اردیبهشت‌ماه)، ورود، ثبت نام، جلسه داوران، وزن‌کشی اوزان (۵۴-، ۶۳-،۸۷- کیلوگرم)، قرعه‌کشی تمامی اوزان تیم‌ها انجام می‌شود و مبارزات هوگوپوشان نیز از روز دوشنبه (۳ اردیبهشت‌ماه) آغاز می‌شود.

همچنین وزن کشی اوزان ۵۸-، ۶۸-، ۸۰- و ۸۷+ کیلوگرم روز دوشنبه (۳ اردیبهشت ماه) انجام خواهد شد.

گفتنی است؛ مسابقات جام باشگاه‌های آسیا G۱ است و به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب ۱۰، ۶ و ۳.۶ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک تعلق می‌گیرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار