حجتی گفت:همایش بین المللی بینات دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با حضور شاعران برجسته و جوان ایران و برخی از کشورها ازجمله عراق،لبنان،آذربایجان و پاکستان برگزار می‌شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حامدحجتی،دبیر همایش بین المللی بینات،گفت:برای نخستین بار همایش بین المللی بینات با عنایت خداوند و توجه بانوی کرامت در قم برگزار خواهد شد.

دبیر همایش بین المللی بینات افزود: ایجاد و تقویت فضاهای هنری و ادبی در میان ملل اسلامی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است و قرآن نقطه مشترک بین مسلمین جهان است که به دلیل ویژگی‌های ادبی آن می‌بایست مورد توجه مسلمانان قرار گیرد.

وی ادامه داد: مجموعه مسابقات بین المللی قرآن کریم هر سال در ایران با حضور شرکت کنندگان بیش از ۸۰ کشور جهان برگزار می‌شود که قرار است علاوه بر مسابقات حفظ، قرائت، تفسیر و ترتیل به سایر موضوعات از جمله عرصه شعر نیز توجه شود.

حجتی گفت: در همایش بین المللی بینات فراخوان دریافت آثار در ۵ زبان رونمایی خواهد شد و در طول سال جاری نیز برنامه‌های مختلف برگزار خواهد شد که امیدواریم شاهد دریافت آثار خوبی به این همایش ادبی و قرآنی باشیم.

وی بیان کرد: همایش بین المللی بینات آغازگر گفتمان ادبیات قرآنی است و این همایش دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با حضور شاعران برجسته و جوان ایران و برخی از کشورها از جمله عراق، لبنان، آذربایجان و پاکستان برگزار می‌شود.

دبیر همایش بین المللی بینات با اشاره به برخی از برنامه‌های جنبی این همایش،عنوان کرد: روز سه‌شنبه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) جلسه شعری برگزار خواهد شد و حاضران در این همایش در دیدار با رهبر معظم انقلاب شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه قرآن در ادبیات معاصر ما نقش چشمگیری داشته است،گفت: البته در برخی از ابعاد کم توجهی‌هایی صورت گرفته که امیدواریم شاعران به این زمینه‌ها توجه لازم داشته باشند.

وی عنوان کرد: سامانه اینترنتی برای دریافت آثار طراحی شده است که از این طریق آثار شرکت کنندگان جمع آوری خواهد شد.

حجتی بیان داشت: شاعرانی همچون استاد محمدعلی مجاهدی، سید حمید برقعی، محمد سهرابی، ذکریا اخلاقی و هادی جانبدا در این همایش شعرخوانی خواهند داشت.

انتهای پیام/ح

همایش بینات آغازگر گفتمان ادبیات قرآنی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار