به گفته اعضای مجلس افغانستان، بیشتر ولسوالی‌ها در کنترل طالبان قرار دارد و مردم نمی‌توانند برای ثبت‌نام به مراکزی بروند که در 5 کلیومتری مرکز این ولسوالی‌ها قرار دارد.

انتقاد شدید مجلس افغانستان از عدم تامین امنیت مراکز انتخاباتیبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مجلس نمایندگان افغانستان در نشست امروز رئیس اداره ثبت احوال نفوس و سرپرست دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات را به منظور توضیح در روند توزیع شناسنامه‌ها، چگونگی اشتراک زنان برای گرفتن شناسنامه و نصب استیکرهای مشخص در شناسنامه‌ها فراخواند.

در این نشست برخی از نمایندگان با ناکام خواندن دولت در تأمین امنیت انتخابات می گویند: دور بودن مراکز توزیع شناسنامه‌ها، تهدید گسترده طالبان و خاموشی حکومت نشان می‌دهد که حکومت اراده ای برای برگزاری انتخابات ندارد.

محمد سرور عثمان فراهی، یکی از اعضای این مجلس گفت: بیشتر ولسوالی‌ها در کنترل طالبان قرار دارد و مردم نمی‌توانند برای ثبت‌نام به مراکزی بروند که در 5 کلیومتری مرکز این ولسوالی‌ها قرار دارد.

اما شهلا حق، سرپرست دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید: از میان 1419 مرکزی که شامل برنامه‌ی فعال‌سازی آنان بود، تنها 44 مرکز به علت تهدیدهای امنیتی شدید بسته است.

وی تاکید کرد که 60 درصد مراکز ثبت‌نام رأی‌دهی را مساجد و مکاتب تشکیل می‌دهد که امنیت آن‌ها کاملا تامین است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار