درخواست مجدد افغانستان برای عضویت در سازمان شانگهای

افغانستان یک بار دیگر از کشورهای عضو شانگهای درخواست کرد تا فرصت عضویت کامل این کشور در سازمان همکاری‌های شانگهای را فراهم کنند.

درخواست مجدد افغانستان برای عضویت در سازمان شانگهایبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، افغانستان یک بار دیگر از کشورهای عضو شانگهای درخواست کرد تا فرصت عضویت کامل این کشور در سازمان همکاری‌های شانگهای را فراهم کنند.

محمدعلم ایزدیار، معاون مجلس سنای افغانستان گفت: این درخواست یکی از خواسته های افغانستان در کنفرانس «نقش احزاب سیاسی و جامعۀ مدنی در تقویت و انکشاف سازمان همکاری‌های شانگهای»  بوده است.

آقای ایزدیار بیان داشت: «یکی از مسایل مطرح شده در این نشست، مساله تقاضای مجدد برای کسب عضویت افغانستان در کنفرانس شانگهای بود، در حالی افغانستان عضو سامع و ناظر در این سازمان است که کشورهای همسایه مثل هند و پاکستان اعضای دائمی این سازمان هستند. امیدوار هستیم که افغانستان عضویت کامل را کسب کرده و به عنوان یک عضو مساوی‌الحقوق از مزایای موجود استفاده کند.»

وی افزود: «در این سازمان کشورهای بزرگ منطقه عضویت دارند که اثرگذاری اقتصادی، امنیتی و سیاسی نه تنها در منطقه بلکه در جهان دارند و بر این اساس افغانستان با کسب عضویت می‌تواند در راستای مبارزه با تروریسم، مبارزه با پدیده مواد مخدر و تامین ثبات استفاده ببرد.»

گفتنی است که شهر سوچی روسیه در 17 و 18 آپریل، میزبان «کنفرانس نقش احزاب سیاسی و جامعۀ مدنی در تقویت و انکشاف سازمان همکاری‌های شانگهای» بود. هیات افغانستان نیز به ریاست معاون مجلس سنا در این نشست حضور دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار