رئیس اداره صنعت،معدن فردوس از پرداخت ۵ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی در حوزه قالی بافی و تجارت در سال ۹۶ در فردوس خبر داد.

مهدی صادقی رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان فردوس در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛از پرداخت 5 میلیارد و 580 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی در حوزه قالی بافی و تجارت در سال 96 در شهرستان فردوس خبر داد.

 وی افزود:این تسهیلات به دو صورت مشاغل مستقل و مشاغل پشتیبان پرداخت می شود.

صادقی گفت:در سال 96 در بخش صنعت،معدن و تجارت شهرستان فردوس 36 مجوز مشاغل خانگی صادر که از این تعداد 20 مجوز به صورت مستقل و 16 مجوز با 155 نفر تحت پوشش به صورت پشتیبان صادر شده است.

رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان فردوس افزود:از این تعداد، 21 مجوز با مبلغ 6 هزار و 900 میلیون ریال به بانک های عامل معرفی که در همین راستا 5 هزار و 580 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه به 16 طرح پرداخت شده است.

وی اظهار کرد:در مقایسه با سال 95 در مجوز صادره در بخش پشتیبان 700 درصد رشد داشته ایم،همچنین در معرفی به بانک 511 درصد افزایش داشته ایم.

صادقی ضمن اشاره به پتانسیل بالای این شهرستان در حوزه قالیبافی یادآور شد:برای راه اندازی و ایجاد اشتغال در این حوزه به سرمایه گذاری اندکی نیاز است زیرا تنها با مبلغ 20 تا 50 میلیون ریال می توان در این حوزه شغل ایجاد کرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فردوس گفت:در این شرایط خشکسالی و بی آبی که کشاورزی را بی رونق کرده است تولید فرش بهترین جایگزین است و با توجه به ارزش افزوده بالا به تثبیت جمعیت در روستاها کمک می کند.

 وی افزود:در حال حاضر 2 مجتمع متمرکز قالیبافی با 50 نفر اشتغال و 6 مجتمع غیر متمرکز قالیبافی با اشتغال 188 نفر در شهرستان فردوس فعالیت دارند.

انتهای پیام/غ

پرداخت بیش از 5 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در فردوس

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار