رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پیگیری طرح خانه دار شدن اقشار ضعیف جامعه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رضایی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر دهک‌های پایین جامعه توانایی خانه دار شدن ندارند و کمیسیون عمران با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس در حال پیگیری و بررسی طرحی به منظور افزایش تولید مسکن و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به اقشار ضعیف جامعه است.

وی با اشاره به ایجاد صندوق یکم مسکن توسط دولت، افزود: بخش قابل توجهی از افراد جامعه نمی‌توانند از این صندوق استفاده کنند، چون حتی سپرده اولیه هم ندارند؛ بنابراین در طرح جدید مجلس مخاطب و هدف افرادی هستند که با ظرفیت‌هایی که دولت تا امروز تعریف کرده نتوانسته اند صاحبخانه شوند.

رضایی با اشاره به کمبود ۳ میلیون واحد مسکونی در کشور، گفت: در این طرح باید پیش بینی کنیم که با چه ساز و کاری این تعداد واحد مسکونی ساخته شود و دهک‌های پایین جامعه چگونه و با چه شرایط و تسهیلاتی صاحبخانه شوند.

رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در حال حاضر نرخ سود تسهیلات مسکن در بافت‌های فرسوده ۸ درصد و در بافت‌های معمولی ۹/۵ درصد با بازپرداخت ۱۲ ساله است، گفت: در طرحی که در دست بررسی است، به دنبال این هستیم که نرخ سود تسهیلات مسکن را بین ۵ تا ۶ درصد و با بازپرداخت ۱۲ ساله و متناسب با درآمد مردم در نظر بگیریم.
انتهای پیام/ر

پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به اقشار ضعیف جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار