دیوید ریچاردز در مصاحبه‌ای گفت انگلیس باید در خاک سوریه نیروی نظامی داشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از هافینگتون پست، دیوید ریچاردز، وزیر دفاع سابق انگلیس، حملات اخیر آمریکا، فرانسه و انگلیس علیه سوریه را «فرصتی از دست رفته» برای تاثیر گذاشتن بر جنگ داخلی سوریه خواند و گفت انگلیس باید نیروهای خود را به این کشور اعزام کند.

وی در مصاحبه با رادیو 4 بی بی سی گفت غرب باید در ادلب که اکنون در اختیار معارضان سوری قرار دارد، منطقه امن ایجاد کند.

وزیر دفاع سابق انگلیس گفت علی‌رغم بی‌میلی انگلیس به ارسال نیروهای نظامی به سوریه، ایجاد منطقه امن در این محل به وسیله نیروهای نظامی ممکن است. وی همچنین ادعا کرد احتمال حمله به محل اختفای معارضان سوری در ادلب وجود دارد.

ریچادز که از سال 2010 تا 2013 به عنوان وزیر دفاع انگلیس فعالیت می کرد، همچنین مدعی شد نیروهای نظامی باید در «حالتی دفاعی» به سوریه اعزام شوند. او افزود: «ما نمی‌خواهیم از منطقه ادلب به کسی حمله کنیم؛ اما اجازه نخواهیم داد ادلب بازپس گرفته شود.»

وی خاطر نشان کرد جنگ در عراق «اطمینان‌ها را شکست» و انگلیس را از تمایل به اعزام نیروهای نظامی به مناطق نبرد باز داشت.

دیوید ریچاردز در ادامه مدعی شد: «شما می‌توانید از هوا و دریا بر جنگ تاثیر بگذارید و در آن نفوذ کنید، اما مردم در زمین هستند و به همین دلیل، باید قدرت نظامی خود در زمین را تقویت کرد. اگر برای این امر متعهد نباشید، نمی‌توانید از نتایج آن نیز اطمینان حاصل کنید و مشکل ما نیز اکنون همین است.»

آمریکا، فرانسه و انگلیس در روزهای اخیر و به بهانه انتشار گزارش‌های ادعایی از وقوع حمله شیمیایی در دوما واقع در غوطه شرقی دمشق علیه سوریه حمله‌ای موشکی ترتیب دادند.

انتهای پیام/

 اظهارات وزیر دفاع سابق انگلیس درباره اعزام نیروی نظامی به سوریه

برچسب ها: انگلیس ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار