معاون وزیر خارجه سوریه اعلام کرد تحقیقات درباره ادعای استفاده از سلاح شیمیایی در دوما دروغ کشورهای غربی را آشکار خواهد کرد.

تحقیقات درباره حمله شیمیایی ادعایی به دوما، دروغ‌ کشورهای غربی را آشکار می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری شین‌هوآ، ایمن سوسان، معاون وزیر امور خارجه سوریه، روز شنبه اعلام کرد تحقیقات در خصوص ادعای استفاده از سلاح شیمیایی در دوما دروغ های کشورهای غربی را آشکار خواهد کرد.

ایمن سوسان در گفتگو با خبرگزاری شین‌هوآ، گفت دولت سوریه از بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی دعوت کرده است تا در خصوص ادعای استفاده از گاز کلر در تاریخ 7 آوریل در دوما در آستانه خروج معارضان مسلح و خانواده هایشان به شمال کشور تحقیق کنند.

وی افزود دولت سوریه در پیام دعوت خود و پس از ورود تیم تحقیقات به سوریه اعلام کرد به طور کامل با آنان همکاری می کند و امکانات برای این ماموریت را مهیا می سازد. با این تحقیقات، ادعاهای دروغین کشورهای غربی درباره حمله در دوما آشکار می شود. تصمیم بازدید کارشناسان از سوی سازمان منع تسلیحات شیمیایی مطرح شده است نه دولت سوریه و ما به تصمیم آنان احترام می گذاریم.

ایمن سوسان همچنین از آمریکا و متحدان غربی آن به علت تجاوز از حدود خود با مطرح کردن ادعاهای بی اساس و حملات موشکی به سوریه در آستانه این تحقیقات بین المللی انتقاد کرد و افزود هدف از این حمله تحت رهبری آمریکا در آستانه ورود تیم تحقیقاتی، ممانعت از فعالیت ماموریت سازمان منع تسلیحات شیمیایی بوده است.
انتهای پیام/

اظهارات معاون وزیر خارجه سوریه درباره حمله شیمیایی ادعایی به دوما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار