رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: خشکسالی سال زراعی ۹۶-۹۷ افزون بر ۲۴۷ میلیارد تومان خسارت به فعالان بخش کشاورزی سیستان (شامل زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز) وارد کرده است.

رضا نجفی رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: خشکسالی ۲۰ سال اخیر در این استان به ویژه امسال بخش کشاورزی را با مشکلات جدی روبه رو کرده است.

وی ادامه داد: امسال در شمال سیستان و بلوچستان با عدم آورد آب از رودخانه هیرمند شاهد شرایط سخت و بحرانی برای مردم این منطقه هستیم.

وی افزود: همچنین در نقاط مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان با کاهش افزون بر ۷۰ درصدی نزولات جوی و کم شدن آبدهی قنوات وضعیت مطلوبی از نظر کشاورزی و تامین علوفه دام مشاهده نمی‌شود.

وی با اشاره به دستاورد‌های سازمان جهاد کشاورزی در سیستان و بلوچستان گفت: حوزه کشاورزی این استان در بخش‌های مختلف از سال ۹۲ تاکنون با پیشرفت‌های بسیار خوبی همراه بوده که افزایش خرید گندم از ۱۴ هزار تن در سال ۹۲ به ۷۰ هزار تن در سال ۹۵ با رشد بیش از ۴۰۰ درصدی گوشه‌ای از این موفقیت‌ها و پیشرفت هاست.

نجفی اظهار داشت: همچنین ظرفیت تولید گوشت مرغ از ۱۵ هزار تن در سال ۹۲ به ۴۳ هزار تن در سال ۹۵ از دیگر موفقیت‌های بدست آمده است که جایگاه خوداتکایی سیستان و بلوچستان را از ۲۵ درصد به ۷۰ درصد رساند.

انتهای پیام/گ

خسارت خشکسالی در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار