پیری معاون سابق مدیرکل جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان به عنوان مدیرکل جدید این نهاد معرفی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جهاد کشاورزی استان، رضا نجفی مدیرکل سابق این اداره بیان کرد: اکنون برنامه آبیاری تحت‌فشار برای ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان تهیه‌شده که ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای آن اختصاص یافته است. بر اساس این برنامه تا کنون ۴۷ هزار هکتار از اراضی استان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

وی ادامه داد: طرح بی‌نظیر آبیاری دشت سیستان با لوله در مساحت ۲۰۰ هزار هکتار برای آبیاری ۴۶ هزار هکتار از اراضی شمال استان با اعتبار ۳۵۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است که بیش از ۴ هزار نفر هم اکنون مشغول اجرای آن هستند.

نجفی در ادامه با اشاره به ضرورت اجرای طرح انتقال آب به مزارع سیستان و مصرف بهینه آب، گفت: با بهره‌برداری صحیح این طرح به اهداف اصلی که شکوفایی دشت سیستان است، خواهیم رسید

مدیرکل سابق جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری به منابع محدود آب در استان اشاره کرد و گفت: اکنون ۱۹۲۸ قنات در جنوب استان وجود دارد که موجب شده سیستان و بلوچستان به لحاظ تعداد قنات رتبه ششم کشور را داشته باشد.

وی افزود:، ولی استان در بخش آبدهی قنات در رتبه هفتم کشور قرار دارد. از طرفی وابستگی کشاورزان استان به آب قنات زیاد است بطوریکه رتبه چهارم وابستگی به آب قنات کشور مربوط به استان است.

نجفی درباره تولیدات کشاورزی استان هم گفت: در بخش کشاورزی با چالش‌های زیادی نظیر خشکسالی و کاهش بارندگی مواجه هستیم که همین موضع سبب شده که امسال در جریان قطع آب رودخانه هیرمند بیش از ۲۴۷ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی وارد شود.

مدیرکل سابق جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در جنوب استان نیز خشکسالی و کاهش ۷۹ درصدی بارندگی سبب شده تا ۷۶۰ هزار تن علوفه مرتع را از دست بدهیم که این موضوع یک چالش بزرگ برای استان است.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی در بخش دامپروری که کمتر وابسته به آب است کار‌های خوبی انجام داده است، بطوریکه ظرف سالانه تولید گوشت مرغ استان از ۲۲ هزار تن در سال ۱۳۹۲ به ۴۶ هزار تن در سال جاری رسیده است. همچنین تولید تخم‌مرغ نیز از ۱۵۰۰ تن در سال ۱۳۹۲ به بیش از ۱۵ هزار تن در سال جاری رسیده است.

همچنین در این جلسه نماینده، ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: تلاش مدیران سازمان‌ها باید به گونه‌ای باشد که زمانی که جابه جایی انجام می‌شوند به نیکی از ان‌ها یاد شود.

حجت الاسلام مجد گفت: مسئولین جهاد کشاورزی در استان باید با عنایت و اجرای سخن رهبر انقلاب که همه باید در کنار هم کار جهادی کنند توجه داشته باشند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل خشکسالی با مشکلات زیادی در استان در بخش کشاورزی مواجه هستیم که باید با درایت مسئولین استان این مشکلات برطرف شود.

همچنین در این جلسه از زحمات رضا نجفی مدیرکل سابق جهاد کشاورزی استان تقدیر شد.

انتهای پیام/ع

معرفی مدیر کل جهادکشاورزی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا ریگی
۲۳:۳۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
با سلام وتبریک به جناب مهندس پیری که از مدیران با تجربه و فرهیخته سازمان هستند.انشاالله به یاری خداوند متعال شاهد رشد وشکوفایی بخش کشاورزی در استان باشیم.اقدامی جهت بکارگیری فارغ التحصیلان کشاورزی بخصوص فرزندان کارکنان مثل برخی از سازمانها بعمل آورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۶ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
با سلام.
بیکاری مهندسان بخش کشاورزی
آخرین اخبار