مجری طرح شبکه های جامع فرعی طرح مهار آب های مرزی در آذربایجان شرقی، از بهره برداری طرح شبکه های جامع فرعی طرح مهار آب های مرزی در آذربایجان شرقی تا پایان امسال خبرداد.

طرح شبکه های جامع فرعی طرح مهار آب های مرزی در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مختاری مجری طرح شبکه های جامع فرعی طرح مهار آب های مرزی در آذربایجان شرقی ،در اولین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی و کشاورزی استان با بیان اینکه این طرح به منظور برخورداری از حق آبه کشور از سال ۱۳۹۴ اجرا يی شد، گفت:با بهره برداری از طرح آب های مرزی، اقتصاد در کشاورزی شهرستان های خداآفرین ، جلفا و مرند تحول عظیمی ایجاد و رونق چشمگیری در تولید و اشتغال مرزنشینان روی خواهد داد.

 

او گفت:با اجرای این طرح ۱۹ هزار و ۴۰ هکتار از اراضی دیم و منابع ملی در این استان از آب رودخانه مرزی ارس بهره مند می شوند.


 مختاری با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز این طرح در استان آذربایجان شرقی ۴ هزار میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: تا زمان حاضر ۲ هزار میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه ملی به این طرح تخصیص یافته و هزینه شده است.


وی افزود : در این طرح آب رودخانه های مرزی از طریق پمپاژهایی که وزرات نیرو ایجاد می کند به استخرهای بالادست اراضی منطقه انتقال یافته و از آنجا برای آبیاری مزارع استفاده می شود.


ایجاد شبکه های اصلی طرح آب‌های مرزی در ۱۱ استان و شبکه های فرعی در ۹ استان اجرا میشود.


به گفته کارشناسان، سالانه نزدیک به دو میلیارد و 700 میلیون متر مکعب آب‌ از طریق رودخانه های مرزی از کشور خارج می‌شود .

 

انتهای پیام/

 

 پیشرفت 61 درصدی طرح مهار آب های مرزی در آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.