رئیس کل دادگستری گلستان گفت: بریز و بپاش‌ها درادارات، دست اندازی به بیت المال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال به برخی بریز و بپاش‌ها در استفاده از بیت المال در دستگاه‌ها اشاره کرد گفت: استفاده غیرمجاز از خودرو‌های دولتی در ساعت غیراداری و برای کار‌های شخصی یکی از مصداق‌های بارز دست اندازی به بیت المال است.

وی ادامه داد: از نیروی انتظامی خواسته ایم از این پس خودر‌های دولتی را که در ساعت‌های غیراداری تردد می‌کنند و یا فردی غیرمسئول مانند همسران و یا فرزندان مسئولان از این خودرو‌ها استفاده می‌کنند توقیف و تا زمان تعیین تکلیف نشدن اجازه ترخیص ندهند.

هاشمیان همچنین با انتقاد از دستگاه‌های متولی صدور مجوز برداشت شن و ماسه در استان گفت:این دستگاه‌ها پس از صدور مجوز، نظارت بر برداشت‌ها را جدی نمی‌گیرند و همین امر سبب برداشت‌های عمیق از زمین‌های کشاورزی و آسیب‌های جدی در این بخش شده است.

وی افزود: مجوز برداشت شن و ماسه از زمین‌های کشاورزی با هدف بهبود خاک و مناسب سازی این زمین‌ها برای کشت است، اما برداشت‌های عمیق و بیشتر از مجوز، عملا این زمین‌ها را نابود و کشاورزی در آن‌ها و اراضی اطراف را غیرممکن می‌کند.

هاشمیان خطاب به مدیران سهل انگار گفت:: دستگاه قضایی استان پیش از برخورد با متخلفان برداشت غیرمجاز از زمین‌های کشاورزی و بستر رودخانه‌های استان، برای مدیرانی که بر امر نظارت بر این برداشت‌ها کوتاهی کرده اند پرونده قضایی تشکیل می‌دهد.

هاشمیان همچنین از مدیران متولی خواست: به محض مشاهده تخلف در این بخش، برداشت شن و ماسه را متوقف کنند و سپس به تشکیل پرونده قضایی در محاکم اقدام کنند.

هاشمیان افزود: در برخی موارد دستگاه‌ها با وجود مشاهده تخلف، برداشت را متوقف نمی‌کنند و منتظر سیر قضایی پرونده می‌مانند که سبب آسیب جدی به زمین‌های کشاورزی می‌شود.

رئیس کل دادگستری گلستان هم در این جلسه سازمان بازرسی را برای نظارت بر این امر مکلف کرد.

انتهای پیام/م
 

رییس کل دادگستری به مسئولان ادارات در استفاده از بیت المال هشدار داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.