با هدف کمک به بهبود اشتغال جوانان ۳۰ هزار کارت الکترونیکی مهارت در آذربایجان غربی صادر شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: اعطاء گواهینامه‌های مهارت فنی و حرفه‌ای به صورت الکترونیک در مراکز فنی و حرفه‌ای برای توسعه کار و اشتغال جوانان انجام می‌شود و تا کنون بیش از ۳۰ هزار کارت مهارت برای مهارت آموزان صادر شده است.
محسن مددی افزود: این کار با هدف استقرار دولت الکترونیک و استاندارد سازی، اصلاح و بهبود روش‌ها و فرآیند‌ها و با هدف بازنگری، توسعه و بهینه‌سازی الگو‌های ارزشیابی مهارت صورت گرفته است.
مددی گفت: کارت گواهینامه الکترونیکی به جای گواهینامه‌های سنتی و کاغذی طراحی شده و برای تسریع در دریافت اطلاعات و استعلام وضعیت کارآموزان آموزش فنی و حرفه‌ای صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: سال گذشته با برگزاری ۸ مرحله آزمون در مجموع ۶۵ هزار و ۷۲۵ نفر در آزمون‌های سنجش مهارت شرکت کرده و از این تعداد ۳۸ هزار و ۴۵۲ نفر قبول شده‌اند.
مددی با اشاره به تنوع برنامه‌های اجرایی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای به منظور ایجاد اشتغال مولد و پایدار و توانمندسازی نیروی کار گفت: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شرایط کنونی برای اقتصاد و فرهنگ جامعه و به ویژه شتاب دهی به فرآیند تولید امری حیاتی است.

انتهای پیام/خ

 

صدور 30 هزار کارت مهارت در مراکز فنی و حرفه ای اذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.