مدیرکل مهندسی و حدنگاری اراضی سازمان امور اراضی کشور از اجرای طرح کاداستر در 2 و نیم میلیون هکتار از اراضی کشور خبر داد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛صفدر نیازی مدیرکل مهندسی و حدنگاری اراضی سازمان امور اراضی کشور گفت: لاهیجان، پایلوت اجرای طرح اطلاعات مکانی اراضی کشاورزی در کشور شد.
وی افزود: برای اجرای این طرح که در ۴۳ هزار هکتار اراضی لاهیجان اجرا خواهد شد، در مرحله اول یک میلیارد تومان اختصاص یافته است.
مدیرکل مهندسی و حدنگاری اراضی سازمان امور اراضی کشور از اجرای طرح کاداستر در ۲ و نیم میلیون هکتار از اراضی کشور خبر داد وگفت: اگرچه این طرح بصورت پراکنده در مناطق مختلف کشور و گیلان در حال اجراست، اما لاهیجان به علت داشتن موقعیت منحصر به فرد کشاورزی و دارا بودن اراضی زیر کشت دو محصول برنج و چای به عنوان پایلوت کشوری انتخاب شده است.
صفدر نیازی تصریح کرد:ایجاد پایگاه جامع و یکپارچه اطلاعات مکانی، اصلاح هندسی نقشه‌های اراضی کشاورزی و ملی، مشخص شدن حدود اراضی برای تسریع در دریافت سند، ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی تصرفی سنواتی و اختلافی، ایجاد بستر پایش زمین و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

کاداستریا حدنگاری نقشه‌برداری ثبتی است، یعنی نقشه‌برداریی که ارزش حقوقی داشته باشد و بتوان بر اساس مرز‌های آن سند مالکیت صادر کرد.

انتهای پیام/ق

اجرای طرح اطلاعات مکانی اراضی کشاورزی در کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.