تفاهم نامه همکاری بین سازمان امور اراضی کشور و استانداری گیلان در رشت امضا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ این تفاهم نامه را که با هدف اجرای سامانه نقشه برداری کاداستر زمین های کشاورزی منعقد شد قباد افشار و محمدعلی نجفی امضا کردند.

رییس سازمان امور اراضی کشور گفت : عکسبرداری هوایی دیجیتال از اراضی کشاورزی کشور در سال 93 برای نخستین بار در کشور در گیلان اجرا شد.

قباد افشار با بیان اینکه عکسبرداری هوایی دیجیتال یکی از مهمترین مراحل اجرای طرح کاداستر است افزود:از آغاز اجرای این طرح تا کنون 270 هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان نقشه برداری شده است.

وی اعلام کرد: امسال برای اجرای طرح کاداستر در گیلان 60 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

رییس سازمان امور اراضی کشور اعلام کرد:این طرح برای سند دار کردن زمین های کشاورزی انجام می شود.

استاندار گیلان نیز کمک برای جلوگیری از تغییر کاربری زمین های کشاورزی ، تثبیت مالکیت ،  جلوگیری از خود مالکیتی و کاهش اختلافات مالکان را از مزایای اجرای سامانه نقشه برداری کاداستر دانست.

محمدعلی نجفی افزود: بر اساس تفاهنامه ای که امروز امضا شد 70درصد هزینه اجرای طرح کاداستر را سازمان امور اراضی کشور و 30درصد دیگر را استانداری گیلان تامین می کند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی گفت: برای جلوگیری ازاین پدیده ناهنجار اقتصادی و اجتماعی گشت های ویژه ای تشکیل شده است.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.