معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت:در حال حاضر بزرگ‌ترین دغدغه‌ای که وجود دارد، ارتقای کیفیت زندگی است و چون شیوه زندگی مناسبی در جامعه حاکم نیست، باید هزینه بالایی صرف شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، کمال حیدری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: سلامتی چهار بعد دارد که در حال حاضر بیشتر به بعد جسمی آن توجه شده است و سایر ابعاد آن نادیده گرفته شده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر کشور ما جز کشورهای زبانزد در حوزه سلامت در سطح جهانی است که به برکت مشارکت مردم و انقلاب اسلامی است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان بیان داشت: امید به زندگی در اول انقلاب امید به زندگی 56 سال بوده است اما با پیشرفتی که در این حوزه صورت گرفته است، در حل حاضر 74 سال است.

حیدری خاطرنشان کرد: بسیاری از بیماری‌های واگیردار در کشور ریشه‌کن شده و سطح سلامت در جامعه ارتقا یافته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بزرگ‌ترین دغدغه‌ای که وجود دارد، ارتقای کیفیت زندگی است و چون شیوه زندگی مناسبی در جامعه حاکم نیست، باید هزینه بالایی صرف شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان اذعان داشت: شیوه زندگی در کشور ما مناسب نیست و به دلیل کیفیت زندگی است که این امر از جامعه اسلامی انتظار نمی‌رود.

حیدری یادآور شد: سن سرطان و برخی بیماری‌های مزمن در کشور حدود 10 سال پایین آمده و نیاز است که جدی‌تر به سلامت فردی و جامعه بپردازیم.

وی گفت: خودمراقبتی بحث جدی است که با آموزش‌های جزیی می‌توان از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان تأکید کرد: در هفته سلامت 450 هزار سفیر سلامت در استان اصفهان، شهروندان را در امر سلامت و مراقبت‌های فردی یاری می‌کنند.

حیدری بیان داشت: در حال حاضر همه روستاهای شهر از سطح سلامت مناسبی برخوردار هستند که مهم‌ترین دلیل آن توجه به مراکز بهداشت و استفاده از امکانات آن‌ها است که در شهر اصفهان کمتر به این امر توجه می‌شود.

وی اضافه کرد: مردم باید در شهرها نیز با امکانات این مراکز بیشتر آشنا شوند و از امکانات آن‌ها استفاده کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر مهم‌ترین نیاز جامعه ارتقای سطح سلامت جامعه است که این امر در آموزه‌های دینی نیز بسیار مورد توجه قرارگرفته است و همواره بر سلامت تأکید شده است.

حیدری در پایان به کیفیت آب در دسترسی مردم اشاره کرد و اظهار داشت: کیفیت آب استان اصفهان از سطح مناسبی برخوردار است اما مردم باید از این نعمت به درستی استفاده کنند تا همواره بتوانند از این نعمت بهره‌مند شوند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.