دانستنی‌های علمی؛

عارضه‌ای مزمن در نوزادان/ عصبانیت بی دلیل هشدار زوال عقل است/ خطرات دراز کشیدن بعد از غذا/ درمان خانگی نیش گزیدگی

میزان زردی نوزاد توسط پزشک اطفال و با آگاهی از میزان بیلی روبین در خون نوزاد مشخص می شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

علت سوزش سر دل چیست؟

سوزش سر دل که معمولا تا قفسه سینه می‌رسد یکی از مشکلات آزار دهنده سیستم گوارشی است.

بهتر است بدانید که این مشکل بیشتر پس از صرف غذا، دراز کشیدن یا بلند کردن اجسام سنگین پس از خوردن غذا به‌وجود می‌آید.

تمامی افراد با سوزش سر دل مواجه می‌شوند، اما اگر این عارضه برای شما هر روز و پس از هر وعده غذایی رخ می‌دهد بهتر است به یک پزشک مراجعه کنید.

عارضه‌ای مزمن در نوزادان/ عصبانیت بی دلیل زوال هشدار زوال عقل است/ خطرات دراز کشیدن بعد از غذا خوردن/ درمان خانگی نیش زدگی

علائم نیش زدگی

نیش زدن حشرات مخصوصا نیش زنبور یکی از مشکلاتی است که به علت ایجاد واکنش در محل گزش همیشه با درد همراه است.

پس از نیش زدن حشرات، افراد معمولا دچار علائمی همچون قرمزی و تورم، خارش، درد و سوزش می‌شوند، اما باید بدانید که این علائم ، تنها آثار خفیف نیش زدن حشرات است.

نیش حشرات می‌تواند منجر به کهیر، گرگرفتگی، تورم دهان، سبکی سر، درد شکم، درد قفسه سینه، کاهش سطح هوشیاری شده و تنفس فرد را بر اثر شوک حساسیتی مختل می‌کند.

نیش زدگی را باید در منزل با کمک کمپرس یخ و قرص آنتی هیستامین درمان کرد.

نشانه‌های آلزایمر

از مشکلاتی که انسان‌ها با افزایش سن به آن دچار می‌شوند از دست رفتن حافظه و زوال عقل است.

زوال عقل نوعی بیماری مغزی است که در آن فرد به سختی می‌تواند اتفاقات اخیر را به یاد بیاورد البته کاهش حافظه با افزایش سن طبیعی است، اما اگر با گذشت زمان، میزان از دست دادن حافظه بیشتر شده است می‌تواند نشانه بیماری آلزایمر باشد.

مشکل در تکلم، درک نکردن زمان و مکان و گم شدن، عصبانیت‌های بی دلیل، نیمه تمام گذاشتن کار‌ها و تکرار کردن یک سوال یا یک جمله از نشانه‌های جدی زوال عقل است.

عارضه‌ای مزمن در نوزادان

در 10 روز اول تولد، برخی از نوزادان، مخصوصا نوزادان نارس (نوزادانی که قبل از ۳۸ هفتگی به دنیا آمده باشند) به زردی مبتلا می‌شوند.

از زردی در نوزادان نباید ترسید چرا که این مشکل در بیشتر اوقات پس از یک هفته بهبود می‌یابد، علاوه بر این زرد رنگ شدن پوست و چشم نوزاد گاهی به دلیل عدم رشد کامل کبد در نوزادان است.

میزان زردی نوزاد توسط پزشک اطفال و با آگاهی از میزان بیلی روبین در خون نوزاد مشخص می‌شود، اگر سطح بیلی روبین در خون بالاتر از حد مشخصی باشد، باید سریعا برای درمان زردی نوزاد اقدام کرد.

عارضه‌ای مزمن در نوزادان/ عصبانیت بی دلیل زوال هشدار زوال عقل است/ خطرات دراز کشیدن بعد از غذا خوردن/ درمان خانگی نیش زدگی

یک آجیل پرچرب

شاید تخم کدو به نسبت پسته و بادام زمینی از محبوبیت کمتری بر خوردار باشد، اما برخلاف اندازه کوچکش، خواص بسیار زیادی دارد.

تخم کدو دارای پوسته‌ای زرد و مغزی سبز رنگ است، تخم کدو از آجیل‌های پرچرب محسوب می‌شود به طوری که هر ۳۰ گرم مغز این آجیل حدود ۱۶۰ کالری انرژی به همراه دارد.

عارضه‌ای مزمن در نوزادان/ عصبانیت بی دلیل زوال هشدار زوال عقل است/ خطرات دراز کشیدن بعد از غذا خوردن/ درمان خانگی نیش زدگی

این کالری ناشی از میزان بالای چربی و پروتئین تخم کدو است همچنین تخم کدو حاوی فیبر، کربوهیدرات، ویتامین k, فسفر، آهن، مس و روی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۳۱ فروردين ۱۳۹۷
من عاشق خوابیدن بعد از غذا هستم میچسبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۳۱ فروردين ۱۳۹۷
چرا از تلگرام نميري ؟؟؟؟
آخرین اخبار