وزارت علوم این هفته با اخبار متنوعی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

از مشخص شدن نرخ ارز دانشجویی تا توضیحات آقای وزیر درباره تعلیق اساتید دانشگاه آزادبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه وزارت علوم  این هفته با اخبار متنوع و بی‌شماری روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در ادامه دنبال کنید.

دانشگاه خاموش لایق جمهوری اسلامی نیست

مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت:اسلامی شدن دانشگاه‌ها دغدغه مقام معظم رهبری، امام خمینی (ره) و هدف نظام اسلامی است؛ برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها، مقدماتی لازم است که در این راستا سند دانشگاه اسلامی بعد از سال‌ها کار فکری توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و ابلاغ شد؛ در این سند به اجزای مختلف دانشگاه اعم از استاد، دانشجو، مدیریت و ساختار کلی اشاره شده و از شاخص‌های یک دانشگاه اسلامی و آنچه که یک دانشگاه اسلامی را ایجاد می‌کند، نام برده شده است.

شهریه دانشجویان واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد افزایش نمی‌یابد

محمدمهدی طهرانچی دبیر کمیسیون دائمی هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بودجه واحد الکترونیکی با اصلاحاتی به تصویب اعضا رسید، گفت: در این جلسه مصوب شد شهریه دانشجویان واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۷ افزایش نداشته باشد.

مبلغ نهایی ارز دانشجویی مشخص شد

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت:پرداخت ارز مربوط به دانشجویان بورسیه و دوره‌های کوتاه مدت دانشجویان دکتری داخل، طبق تعرفه مصوب هیئت دولت همانند سابق ادامه دارد.

وی ادامه داد:همراهان دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری همانند سال گذشته به ترتیب ماهانه ۵۰۰ دلار و ۱۰۰۰ دلار دریافت می‌کنند، البته شهریه دانشگاهی سالانه آنان هم معادل ۱۵ هزار دلارپرداخت می‌شود.

اساتید نباید در کلاس فقط حضور فیزیکی داشته باشند

ولایتی رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت:اساتید نباید فقط حضور فیزیکی در کلاس داشته باشند بلکه با ارائه محتوا به دانشجو، کیفیت دوره‌های تحصیل را بالا ببرند، باید روزی برسد که فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی افتخار کند که از این دانشگاه فارغ التحصیل شده است و این امر ممکن نمی‌شود مگر اینکه دست‌اندرکاران دانشگاه، امور کیفی را جدی بگیرند.

تشکیل شورای عالی برنامه ریزی و گسترش آموزش عالی در وزارت علوم

شریعتی نیاسر معاون اموزشی وزارت علوم از ادغام ۲ شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی و تشکیل "شورای عالی برنامه ریزی و گسترش آموزش عالی" در وزارت علوم از ابتدای سال ۹۷ خبر داد.

توضیح وزیر علوم در خصوص تعلیق اساتید دانشگاه آزاد

منصور غلامی وزیر علوم گفت:اگر استادی می‌خواهد خارج از ساعات اداری دانشگاه در جایی مشغول باشد، باید با اطلاع و موافقت مدیریت دانشگاه خود اقدام به این کار کند؛ اگر اعضای هئیت علمی از این طریق از مجموعه دانشگاه آزاد خارج شوند و سپس مجوز‌های لازم را دریافت کرده باشند مسئله شان حل شده است، اما اینکه دانشگاه آزاد با تعدادی از اعضای هیئت علمی قراردادی، قطع همکاری کرده، تابع قوانین و مقررات خاصی است.

استفاده از توان دانشجویان برای معرفی بیشتر فعالیت‌های علمی و پژوهشی

سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت:دانشگاه تهران تعداد زیادی مراکز آموزشی و پژوهشی دارد و در طول سال اتفاقات مهمی در حوزه مسائل علمی می‌افتد، اما متاسفانه این اتفاقات در فضای اطلاع رسانی جامعه به آن اندازه که شایسته است، منعکس نمی‌شود.

سرسنگی با بیان اینکه اتفاقات علمی و فرهنگی دانشگاه تهران به آن اندازه که شایسته است، منعکس نمی‌شود، عنوان کرد: به همین دلیل مردم و متخصصان از اتفاقات علمی مهمی که در دانشگاه رخ می‌دهد، مطلع نمی‌شوند.

تخصیص ۴۰ درصد بودجه آموزش عالی در سال ۹۷ به پارک‌های علم و فناوری

عسکریان ابیانه در سال گذشته بودجه تجهیز و تعمیرات مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری ۱۰۰ درصد، تخصیص یافت، بنابراین کل اعتبارات ابلاغی بخش عمرانی در سال ۹۶، ۱۲۶۰ میلیارد تومان بوده که ۱۱۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

معاون اداری مالی وزارت علوم یادآورشد: خوشبختانه ۱۱ هزار میلیارد تومان بودجه در سال ۹۷ برای آموزش عالی در نظر گرفته شده است که بیش از ۴۰ درصد آن مخصوص پارک‌های علم و فناوری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار