برنامه‌های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در فارس در دهه مهدویت اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام علیرضا حدائق مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) فارس در نشست خبری خود با خبرنگاران در مجتمع فرهنگی امام هادی (ع)، گفت: هدف اصلی از نظام خلقت و خلقت انسان‌ها شناخت، معرفت و سطح آگاهی بالای انسان از خالق است که انسان را به سمت بندگی پروردگار سوق میدهد.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) فرمودند: اگر خوب بندگی کردید خداوند شما را تامین می‌کند، افزود: راه رسیدن به خداوند و امام زمان (عج) معرفت و شناخت است.

حجت الاسلام حدائق در تشریج برنامه‌های دهه مهدویت، ادامه داد: هر ساله بنیاد مهدوی در ۲ مناسبت اقدام به برپایی جشن عمومی می‌کند که در روز نخست ۹ ربیع الاول، آغاز امامت امام عصر (عج) و سپس در نیمه شعبان است.

وی با اشاره به اینکه از پنجم شعبان تا نیمه شعبان، دهه مهدویت نامگذاری شده است، اظهار داشت: روز نخست این دهه با عنوان عبودیت، دعا و سبک زندگی منتظران و روز نیمه شعبان که مقارن با روز معلم است با عنوان مهدویت امت واحده و انتظار جهانی است.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) از برگزاری جشن بزرگ مهدوی در روز نیمه شعبان در دانشگاه مهدویت شیراز خبر داد و بیان کرد: دوره‌های مهدویت، آذین بندی و تبیین سیره مهدویت از جمله برنامه‌های پیشنهادی این موسسه است.

حجت الاسلام حدائق با اشاره به اینکه این بنیاد فرهنگی برنامه‌های مختلفی را ارائه و طراحی کرده است، گفت: برنامه‌ها به تمامی ادارات، ارگان ها، مراکز و دفاتر ائمه جمعه استان ارسال شده است.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) فارس از برگزاری راهپیمایی «حماسه حضور، برای ظهور» از ساعت ۱۰ صبح در روز نیمه شعبان از شلمچه به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) خبر داد و افزود: هیچ اعتبار دولتی برای این بنیاد در نظر گرفته نشده است و هزینه‌ها از محل مردمی تامین می‌شود.

وی با یادآوری این مطلب که ۵۰ شعبه بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) در شهرستان‌های فارس وجود دارد که ۳۵ شعبه فعال است و ۴۸ کانون مهدوی در شیراز وجود دارد، اظهار داشت: ۱۲۵ رابط مهدوی در استان وجود دارد.

دبیر ستاد نکوداشت دهه مهدویت فارس تصریح کرد: شورای هیئت‌های مذهبی با هشت هزار هیئت در فارس برنامه‌های جشن میلاد امام عصر (عج) را خواهند داشت.
انتهای پیام/ر

ویژه برنامه های دهه مهدویت  در استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار