مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: جشن بزرگ مبعث پیامبر اکرم (ص) در بیش از ۳۵۰ بقعه متبرکه سراسر فارس برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید عباس موسوی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: همزمان با فرارسیدن ایام جشن و سرور مبعث حضرت خاتم النبیین حضرت محمد مصطفی (ص) جشن بزرگی به همراه سخنرانی و مولودی خوانی در منقبت والای پیامبر (ص)، ایستگاه صلواتی، برپایی نماز جماعت، مسابقات فرهنگی و نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی و آذین بندی بقاع متبرکه با هدف تبیین اهداف این روز بزرگ و سوق دادن انسان‌ها به راه درست و الهی، اجرا می‌شود.

وی افزود: این مراسم جشن و سرور در بقاع متبرکه شهر شیراز در محل حرم‌های مطهر حضرت سیدعلاء الدین حسین (ع) و علی ابن حمزه در روز جمعه ۲۴ فروردین بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی و مداحی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با اشاره به اینکه در محل بقعه متبرکه سید نظام الدین محمود (ع) شاهداعی الی الله این مراسم جشن و سرور در روز شنبه ۲۵ فروردین بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود، افزود: مراسم جشن بزرگ عید مبعث حضرت محمد (ص) در روز شنبه در حرم مطهر حضرت سیدتاج الدین غریب (ع) ساعت ۱۷ است.

وی تصریح کرد: همچنین در محل قدمگاه حضرت ابوالفضل العباس (ع) نیز این مراسم در روز شنبه از ساعت ۱۷ با مولودی خوانی و در بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء این مراسم جشن و سرور با سخنرانی همراه است، افزود: در محل آستان مقدس امام زادگان شمس الدین میرآخر (ع) و همچنین امام زاده سیدمحمد (ع) قصرالدشت روز جمعه این مراسم برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس با بیان اینکه در محل آستان مقدس امام زاده سیدمحمد (ع) پودونک این مراسم جشن و شادی با سخنرانی و مداحی اجرا می‌شود، گفت: در آستان مقدس امام زاده سید محمد (ع) صغاد نیز مراسم جشن عید مبعث در روز شنبه از ساعت ۹ صبح ویژه بانوان با مولودی خوانی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی اظهار کرد: همچنین جمعه در شب عید مبعث این مراسم جشن و شادی با حضور سخنران و مداح اهل بیت نوای مولودی خوانی و جشن و سرور در این آستان مقدس طنین انداز می‌شود.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان فارس همچنین با اشاره به اینکه در محل امام زاده سید صادق (ع) مهدی آباد این مراسم با حضور مداحان اهل بیت و سخنرانان برگزار می‌شود، افزود: در مراسمی در محل آستان مقدس امام زاده سیدحسین (ع) واقع در دروازه اصفهان در روز شنبه در ساعت ۱۷ عصر سفره صلوات و پذیرایی به همت بانوان گسترانیده می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید عباس موسوی اضافه کرد: برگزاری مراسم جشن و سرور عید مبعث حضرت محمد مصطفی (ص) در آستان مقدس امام زادگان سید حسین (ع) کازرون، اسماعیل (ع) فسا، سیدشجاع الدین حسن (ع) آقام شهید فراشبند، شاهزاده قاسم (ع) زرقان، سید محمد (ع) نی ریز، حسین (ع) و فضل ابن موسی ابن جعفر (ع) جهرم، میر علی ابن الحسین (ع) لارستان، سید شمس الدین محمد (ع) دژکرد اقلید، شاه صفی الدین (ع) سروستان و دیگر بقاع متبرکه استان جشن بزرگ مبعث به همراه توزیع شیرینی و نقل و پذیرایی از عاشقان این حضرت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن

جشن مبعث رسول اکرم (ص) در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار