رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:خیران باید یک نگاه استانی داشته باشند و فقط روی مناطق متعلق به خود سرمایه‌گذاری نکنند و به نیاز شهرهای دیگر هم دقت داشته باشند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،طاهره چنگیز امروز در هشتمین نشست سالیانه مجمع و انجمن خیرین بهداشت و سلامت شهرستان‌های استان اصفهان با اشاره به تلاش‌های خیرین در دسترسی مرد به خدمات باکیفیت اظهار کرد: نیازهای با اولویت در مناطق مختلف تغییر می‌کند شاید در جایی ساخت ساختمان بهداشت و در جایی دیگر تهیه دستگاه و تجهیزات در اولویت باشد.

وی افزود: باید در فهم اولویت‌ها در مناطق کوشا باشیم و نیازهای ضروری و نیازهای القایی و غیرضروری را از هم جدا کنیم، چرا که منابع در دست خیرین محدود است و ممکن است که وضعیت مالی به آن‌ها اجازه کمک بیشتر ندهد؛ یکی از اولویت‌ها تمرکز بر روی بیماری‌هایی فشارخون و سرطان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطر نشان کرد: در مراکز بهداشتی به تجهیزات نیاز است اما باید به خدمات نیاز توجه شود؛ در بعضی از مناطق با وجود ساختمان بیمارستان، نیروی کافی وجود ندارد و در همین راستا برای تأمین نیرو نباید فقط به دولت چشم داشت.

وی با بیان این که گسترش تحقیقات در زمینه بهداشت و سلامت نیز یک کار خیر شمرده می‌شود، تصریح کرد: از خیرین انتظار می‌رود که در زمینه آموزش مردم درباره پیشگیری از بیماری و همچنین آموزش جوانان برای جلوگیری از بیماری‌های خطرناک کوشا باشند که در غیر این صورت باید هزینه‌های سنگین درمان را شاهد باشیم.

چنگیز تاکید کرد: خیرین باید یک نگاه استانی داشته باشند و فقط روی مناطق متعلق به خود سرمایه‌گذاری نکنند و به نیاز شهرهای دیگر هم دقت داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان عنوان کرد: کشاورزان شرق اصفهان در شرایط معیشتی مناسبی قرار ندارند و به یک جایگاه بهتر نیازمند هستند؛ خیرین بهتر است با یک تقسیم‌کار به مناطقی که دچار آسیب‌های بیشتری هستند توجه داشته باشند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.