معاون منابع انسانی و بهبود مدیریت شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با تاکید بر استفاده مجدد از منابع آبی حاصل از بازچرخانی از تولید 14 درصد پساب تولیدشده کشور در استان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجتبی قبادیان در آیین افتتاحیه رویداد کارآفرینی هم نت فاضلاب اظهار کرد: در حال حاضر 175 میلیون مترمکعب پساب تولیدی در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب اصفهان تولید می‌شود.

به گفته وی با توجه به محدودیت منابع شدید آب در اصفهان باید از  منابع آبی که حاصل بازچرخانی آب است نهایت بهره را برد و به دلیل تنش کم‌آبی در استان اصفهان، استفاده از پساب برای وابستگی کمتر به  آب ذخیره سد زاینده‌رود در بخش صنعت و کشاورزی غیر مثمر بسیار حائز اهمیت است.

معاون منابع انسانی و بهبود مدیریت شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمتر از 70 درصد جمعیت استان اصفهان تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند که از این حیث شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان رتبه نخستن را در کشور به خود اختصاص داده است.

قبادی اذعان داشت: استان اصفهان با داشتن 24 تصفیه‌خانه فاضلاب، 13 درصد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در کشور را در اختیار دارد؛ همچنین در سال‌های اخیر شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با همکاری و تعامل با بخش خصوصی توانست اجرای شبکه فاضلاب را در استان توسعه دهد که می‌توان در این راستا به سرمایه‌گذاری شرکت فولاد مبارکه در اجرای شبکه فاضلاب در شهرستان‌های  لنجان و مبارکه اشاره کرد.

وی به فرسودگی شبکه فاضلاب در اصفهان پرداخت و یادآور شد: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیش از 50 سال قدمت، باسابقه‌ترین شرکت در صنعت آبفای کشور محسوب می‌شود و نخستین استانی است که شبکه فاضلاب در آن اجرایی شد.

معاون منابع انسانی و بهبود مدیریت شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اضافه کرد: باگذشت چندین دهه از اجرای شبکه فاضلاب در اصفهان در برخی نقاط شهر این شبکه فرسوده شده بود اما از آنجایی که در کشور دانش بازسازی شبکه فاضلاب با آخرین فناوری روز را نداشتیم از طریق مشارکت مالی خارجی بازسازی شبکه فاضلاب را با کمک کارشناسان آلمانی و چینی در دستور کار قرار گرفت.

وی در پایان عنوان داشت: از دانشجویان و نخبگان می‌خواهیم با توان علمی و دانش روز دنیا  صنعت آب و فاضلاب کشور را در غلبه بر مشکلات همیاری کنند تا با برخورداری از دانش بومی بتوانیم بستر رشد و بالندگی این صنعت را بیش از پیش در استان اصفهان شاهد باشیم.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.