رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت:با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور صورت حساب پرداختی بیماران در از ۳۷ درصد به ۵.۴ درصد کاهش یافت.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد  در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛گفت: در اجرای طرح تحول نظام سلامت با بستری ۹۳۲ هزار و ۵۵ بیمار در بیمارستان‌های استان، ۹۵۹ میلیارد ریال کمک‌های دولتی در این ارتباط هزینه شد.

محمدرضا میرجلیلی با اشاره به  اجرای طرح تحول نظام سلامت از سال ۱۳۹۳در کشور افزود: در این مدت صورت حساب پرداختی بیماران در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ۳۷ درصد به ۵.۴ درصد کاهش یافت.

وی با اشاره به ارائه خدمات درمانی به مردم اظهار کرد: در اجرای طرح یادشده بیش از پنج میلیون بیمار با همکاری ۴۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در کلینیک‌های دانشگاه معاینه شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: در اجرای این طرح ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی دانشگاه با ۱۰ درصد افزایش به ۷۸ درصد رسید.

این مسئول بهداشت و درمان استان اضافه کرد: در اجرای طرح یادشده ۲۸ هزار و ۹۴۷ مورد زایمان طبیعی در بیمارستان‌ها بدون دریافت وجهی انجام شد.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح تمایل بانوان به عمل سزارین در استان کاهش چشمگیری داشت، یادآور شد: طرح بهینه سازی بلوک زایمانی ،تغییر ساختار زایشگاه‌ها از سیستم سنتی به ترکیبی، ال. دی. آر ،LDR، در دستور کار قرار گرفت.

میرجلیلی تاکید کرد:در اجرای این طرح برای هر مادر اتاق اختصاصی برای زایمان پیش بینی شد و در این زمینه ۲۷ مورد اتاق در بیمارستان‌ها در نظر گرفته شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد همچنین به ارتقای هتلینگ مراکز درمانی استان اشاره کرد و یادآور شد: مشکل عمده تا قبل از آغاز طرح تحول نظام سلامت، فرسودگی فضای بیمارستان‌ها بود که در قالب این طرح ۱۳۹ هزار و ۳۷۹ مترمربع فضای درمانی استان بازسازی و بهسازی شد.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح شاهد افزایش ۱۰ درصد تخت‌های بیمارستانی در استان هستیم، بیان کرد: هم اکنون سه هزار و ۳۶۲ تخت در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه فعال است.

در حال حاضر استان یزد ۲۰ باب بیمارستان است که از این تعداد ۱۳ بیمارستان دولتی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی یزد فعالیت دارد که از این تعداد ۹ بیمارستان بخش زنان و زایمان دارد.

برنامه تحول نظام سلامت به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجتماعی دولت تدبیر و امید از نیمه اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ در کشور آغاز شد.

انتهای پیام/ی

صورت حساب پرداختی بیماران با اجرای طرح تحول نظام سلامت کاهش یافت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار