معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از معدوم سازی ۳۱ تن مواد غذایی فاسد در یزد در راستای اجرای طرح سلامت نوروزی خبرداد.

 دکتر لطفی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزددر گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ با اشاره به اجرای طرح سلامت نوروزی در یزد گفت: ۱۴ هزار و ۵۲۷ مورد بازرسی توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت استان از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، اماکن بین راهی و سامانه آبرسانی انجام شد.

وی با بیان صدور ۵۹۹ مورد اخطار و تعطیلی ۳۵ مکان غیر بهداشتی تصریح کرد: همچنین ۱۹۴ مرکز متخلف هم به مراجع قضایی معرفی شدند تا با آن‌ها برخورد قانونی شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی خاطرنشان کرد: تعداد نمونه برداری از مواد غذایی در همین مدت یکهزار و ۳۱۰ مورد بوده که هم چنین هفت هزار و ۹۲۵ مورد کلرسنجی نیز صورت گرفته است.

دکتر لطفی با اشاره به تلاش ۱۶۶ بازرس در طرح سلامت نوروزی اظهارداشت: در این طرح مأموران بهداشت محیط با استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی بر وضعیت بهداشتی اماکن عمومی و به خصوص اغذیه فروشی‌ها نظارت و در صورت مشاهده تخلف با متخلفان در محل برخورد کردند.

وی هدف از برگزاری طرح سلامت نوروزی، کاهش و کنترل بیماری‌های مرتبط با آب و مواد غذایی اعلام کرد.

انتهای پیام/ ا

۱۴ هزار و ۵۲۷ مورد بازرسی در طرح سلامت نوروزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار