رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران تاکید کرد: تهران و کابل دارای زیست فرهنگی مشترک هستند و همین اشتراکات موجب ارتباط سرنوشت شان با هم می باشد.

افغانستان طلایه دار مشترکات فرهنگی با ایران استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران با اشاره به ریشه های تاریخی ارتباط دو کشور ایران و افغانستان تاکید کرد: تهران و کابل دارای زیست فرهنگی مشترک هستند و همین اشتراکات موجب ارتباط سرنوشت شان با هم می باشد.

«ابوذر ابراهیمی ترکمان» که امروز (پنجشنبه) برای حضور در آیین دو رخداد فرهنگی که از سوی ایران در پایتخت افغانستان اجرا می شود به کابل سفر کرده گفت: در عرصه روابط فرهنگی ایران با سایر دولت‌ها و ملت‌ها، هیچ کشوری به اندازه افغانستان با ایران دارای مشترکات فرهنگی، دینی و تمدنی نیست.

ابراهیمی با اشاره به تاثیر متقابل حوزه های اجتماعی، اقتصادی و امنیتی دو کشور بر یکدیگر تصریح کرد: در حقیقت اشتراکات فرهنگی دو کشور به نوعی به یک یگانگی رسیده و حضور مرزهای سیاسی روند این همزیستی را مختل نکرده است.

به نوشته ایرنا، رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل با همکاری مسئولان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان و دانشگاه کابل در هفته آتی نمایشگاه کتاب ایران را برای دومین سال متوالی و نخستین دور گفت و گوهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان را با موضوع «عرفان، تصوف و ادبیات» با حضور اساتید دانشگاهی و فرهیختگان دو کشور برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: افغانستان ، ایران ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.