یک محکمه استیناف فدرال آمریکا روز چهارشنبه حکم حبس ابد یک افسر پیشین نظامی روسیه که به رهبری حمله طالبان در 2009 بر نیرو های آمریکایی در افغانستان محکوم شده بود را حفظ کرد.

دادگاه آمریکا عضو روسی طالبان را به حبس ابد محکوم کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، یک محکمه استیناف فدرال آمریکا روز چهارشنبه حکم حبس ابد یک افسر پیشین نظامی روسیه که به رهبری حمله طالبان در 2009 بر نیرو های آمریکایی در افغانستان محکوم شده بود را حفظ کرد.

این محکمه حکم صادر کرد که ایریک حمیدولین به خاطر رهبری حمله به نمایندگی از گروه طالبان مرتبط به شبکه حقانی، از مصونیت جنگی برخوردار نشده بود.

وکیل مدافع حمید ولین استدلال کرده بود که موکلش یک جنایتکار نبوده بلکه یک سرباز است و تا زمانی که محکمه نظامی درباره وضعیت وی تصمیم بگیرد، باید به عنوان یک اسیر جنگی تحت حمایت و حفاظت قرار گیرد.

اما گروه سه نفری قضات محکمه استیناف با استدلال وزارت عدلیه توافق کردند که حمید ولین به این دلیل از مصونیت اسیر جنگی برخوردار نمی‌شود که در 2009 میلادی، جنگ افغانستان دیگر به عنوان یک جنگ بین المللی مسلحانه طبقه بندی نمی‌شد.

حمید والین، افسر پیشین نظامی روسی در ولایت خوست افغانستان توسط پولیس مرزی و سربازان آمریکایی پس از آن بازداشت شد که حمله ای را بر مرکز نظامی پلیس مرزی افغانستان در یک کمپ برنامه ریزی کرده و در آن حمله سهیم بود.

حمیدولین نخست در یک زندان آمریکایی در افغانستان نگهداری می‌شد و بعدتر در محکمه ویرجینیا به اتهامات فراهم آوری و توطیه برای مهیا ساختن مواد برای مخالفین مسلح و تلاش برای تخریب طیاره نظامی آمریکایی محکوم شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار